Érkezett hozzám egy Omega Seamaster automata karóra, kivételesen nem betegen, csak egy általános szervizre, és egy optikai tuningra. A gazdája az apukájától kunyerálta el, gondolván, hogy használatba venné ő. Maga az óra nem volt annyira vészes állapotban, a használatból eredő karcolások voltak rajta. A gyári jelzett plexit érdemes megmenteni, mert nehezen pótolható, még után gyártottat sem igen találni hozzá. Kicsit karcos volt.
Hátul a hátlapon is a szokásos használatból eredő nyomok voltak csak, illetve a hátlap körül némi szennyeződés:
Szerencsére a hátlapot lecuppantva, alatta a werk egész tisztának tűnt:
A tokból kivéve a mutatószettet és a számlapot levéve elénk tárul a dátumtárcsa. Szerencsére nem bonyolult lebontani, a naptárcsát két kis csavarral rögzített kis tárcsa rögzíti a helyére.
Ezt levéve a dátumtárcsát egy nagy lemez szorítja le, mely három csavarral van rögzítve.
Óvatosan kell levenni, mert alatt található a tárcsa stop karja, amelyet egy rugó nyom. Egy óvatlan pillanatban a hónunk alatt tűnik tova a rugó, és lehet térdre ereszkedni. Továbbá a lemezke tetején is van egy picike rugó, arra sem árt oda figyelni.
Ha ezen túl vagyunk, és összecsipegettünk minden alcatrace-t, akkor megfordíthatjuk a szerkezetet, és jöhet a rendre automatika, járat, felhúzó rész, kerék rendszer szétborítása. Szerencsére ez a szerkezet aránylag tiszta volt, inkább szárazság baja volt:
Itt esetleg a másodperc stoppra érdemes odafigyelni. Elpucolva az alkatrészeket még egy gyors csoportkép az összeszerelés, olajozás előtt:
Végül összeállt, és kezdődhetett a teszt. Természetesen közben rendbe kaptam a tokot, plexit, szíjat, csatot, hátlapot. Remélhetőleg a gazdája is elégedett lesz vele.
Köszönöm a figyelmet!
3 megjegyzés:
Nagyon szép lett! mintha új lenne!
Az én faterom max. valamelyik rakétáját adná nekem, de azoktól nehezen válik meg!
Köszönöm szépen!
,,alcatrace-t" :D
Megjegyzés küldése