2013. november 1., péntek

A nagy Pobeda project

Az egyik piacolásom alkalmával megvettem egy óracsomagot, csak egyben volt eladó, és volt benne egy szép, fekete számlapos, centrálos Pobeda. A szerkezet nem működött, a tokja se volt igazán szép, de valahogy a számlap miatt meg akartam menteni.



A werk sajnos nem csak koszos volt, törött volt benne a gátkerék, és nekem nem is volt másik. Így elkezdtem vadászni roncsot hozzá. Nemsokára találtam is egy bézs számlapos Pobedát, amiben jó volt a gátkerék, de törött volt a billegő, így megvettem. Igen ám, de a csúnya plexi alatt szintén egy szép számlapos Pobeda nézett rám, és ugyan az az érzés tört rám, mint a feketénél, hogy meg kell mentenem. Nem volt mit tennem, tovább vadásztam roncsra, és újra belebotlottam még egy fekete számlapos Pobedába, meg egy bézs színűbe, amiknek szintén jó volt a számlapjuk, és hellyel-közzel működtek. De természetesen ezeknek is még szép volt a számlapja, így lett végül 4 felújításra várom Pobedám, pedig csak egyet szerettem volna felújítani az elején! :-) Végül egy helyi órás kollégánál találtam vagy 6 db roncsot, amik csak hiányos szerkezetek voltak, így végre megállt a begyűjtögetés, és kezdődhetett a felújítás. Hát, sokkal nehezebb volt, mint azt először reméltem. Nem győztem cserélgetni, sakkozni az alkatrészeket össze vissza, mert az egyikben a horgony nem volt jó, a másikban a billegő, a harmadikban valamelyik fogaskerék, akkor a felhúz szerkezet is rossz volt valamelyikben, úgyhogy állandóan ment a csere-bere, hogy életre keltsem őket, és a lehető legpontosabb órákat faragjam belőlük. Elbíbelődtem velük vagy két hétig, mire összeálltak a szerkezetek. Aztán másodperc mutatót sem volt egyszerű találni hozzájuk, kettőről is hiányzott. Vagy lepotyogtak róla, vagy rá se mentek, és nem tudtam játszani a szárukkal. Ezután úgy döntöttem, hogy bár tudom, hogy anyagilag nem éri meg, de azért is lekrómoztattam a tokjaikat, ha már lúd, legyen kövér. Tudom, hogy nem fogom megkapni érte azt a pénzt, amit belefektettem, de akkor is úgy érzem, hogy megérte. A kollekció darabjai hamarosan elérhetőek lesznek a vaterán:















2 megjegyzés:

nagyon szépek! az ALSI -ról keveredtem ide, most vettem egyet.
ugyanaz az egyszerű werk.
de a vaterán jó ideje látom a szép rendberakott óráit.
nekem is van pár, de lehet, h még mostanában benevezek párra. főleg a szovjet órákat szeretem.
Brx

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons