2014. augusztus 1., péntek

Az "én kis Forma 1-em"

Idén történt meg harmadjára, hogy unokaöcsémmel kilátogattunk a Forma 1-re. Eddig (és idén is - sajnos-) óvatos duhajok voltunk és nem mertük bevállalni a 3 napos álló jegyet,csak az egy 1 napos ülőt a Silver3-ban. Mindig volt egy jó kifogás;
-Áh, így van ülőhely
-Áh, itt lehet fényképelni rendesen
-Kitudja mit látni az állóhelyekről
-Az úgyis csak úgy buli, ha többen vagyunk

Sajnos mire kiderült, hogy több ismerősöm is jön a futamra, addigra már betáraztunk 1-1 jegyet, a fotózásra szerintem legalkalmasabb szektorba: a Silver 3-ba. Ez a 14-es (utolsó) kanyarnál található lelátó, látni lehet , hogy viselkednek kanyarban az autók; féktáv, kigyorsítás, csúszkálás, minden van.

Reggel mindig 8-kor indulunk, így kényelmesen letudunk ülni 9:45 környékén a helyünkre. Hogy mennyire lehetett érezni a visszaesett érdeklődést? Negyed 9-kor sikerült elindulni és 9:05 kor már bent voltunk a Hungaroring területén. Persze így is meglehetősen sokan voltak, de nem volt zavaró a tömeg, tavaly rosszabb volt. (Pedig a vasárnapi, az a szezon eddigi egyik legjobb futama volt)

A reggel mindig harmatos, de szépen lassan azért megtelnek a lelátók
Amire nagyon kíváncsi voltam, azok a hangok. Emlékszem, mikor első alkalommal meghallottam a boxutcából elrajtoló Catarham-et, még a 2.4-es V8as érából. Gyönyörűen szólt... és ahogy jöttek ki, egymás után, az valami fantasztikus volt! Az első 10 percig. Utána erősen zavaró lett, de a füldugó sokat segített a dolgon.

Mikor az első V6-os elhagyta a boxutcát, akkor erős gumicsikorgást lehetett hallani és valami szolid motorhangot. Halkabbak lettek tényleg, de igazából ez csak annyit számít, hogy így nem kell füldugó. (Bár 1,5 óra sok ebből a hangból is, 1-1 etapra néha én is dugóztam)

Amúgy ez nem egyedi akció volt, nagyon sokan ültek fülvédőben, ennek tükrében még jobban nem értem a hang miatti bánkódást - ami szerencsére eléggé múlóban van. Ha már hang, akkor ide rakom, hoztam nektek egy videót a hangokról:



Azért még így sincs az a nagy csönd...
Ennek a kanyarnak hátránya, hogy mindig ugyanott ül az ember, tehát a végén lesz a 22 autóról, 600 ugyanolyan képe. Akkor jöjjenek első körben az autók, a 14es kanyarban:

Infiniti Red Bull Racing

#1 - Sebastian Vettel


#3-Daniel Ricciardo

Mercedes AMG Petronas F1 Team:

#44 - Lewis Hamilton
 

#6 - Nico Rosberg

Scuderia Ferrari:

#14 - Fernando Alonso


#7- Kimi Raikkönen

Lotus F1 Team:

#8- Romain Grosjean


#13- Pastor Maldonado


McLaren Mercedes:

#22- Jenson Button

#20- Kevin Magnussen

Sahara Force India F1 Team:

#27- Nico Hülkenberg

#11- Sergio Pérez

Sauber F1 Team:

#99- Adrian Sutil

#21- Esteban Gutiérrez

Scuderia Toro Rosso:

#25- Jean-Éric Vergne


#26- Danyiil Kvjat


Williams Martini Racing

#19- Felipe Massa


#77- Valtteri Bottas ( BO77AS)

Marussia F1 Team:

#17- Jules Bianchi

#4- Max Chilton


Team Caterham:

#10- Kamui Kobajasi

#9- Marcus Ericsson


Mielőtt elhagynánk a szektort, mutatnék még pár képet:





                             







Csütörtökön megbeszéltük Zsoltiékkal (Háfra Zsolt ), hogy az első F1-es szabadedzés és GP2-es szabadedzést követő szünetben összefutunk, aztán bóklászunk közösen tovább az állórészen. Ezek után választ is kaptam arra a kérdésemre, hogy vajon milyen képeket lehet az álló részről lőni.





A hangulat az álló részen sokkal jobb volt, ráadásul volt árnyék és iszonyat nagy füves terület. Olyan volt, mint egy kis piknik a Margit-szigeten, csak úgy mellékesen pár méterre tőlünk kergetőztek az autók. Ráadásul elég nagy területet be lehet így járni - majdnem a fél pályát- egészen a sikántól  az 1-es kanyarig...mondjuk inkább úgy, hogy célegyenesig:) Jövőre tuti ide veszünk jegyet.



















Z

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons