2016. december 3., szombat

Landeron 51-el szerelt arany Chronographe Suisse service

A memoáromba most egy Landeron 51-es werkkel szerelt Chronographe Suisse arany karórát rögzítek. Az óra azért került beutalásra hozzám, mert a mutatói egymásba habarodtak. Ha a mutatók összeakadnak, a szerkezet is meg fog állni, nem engedi leforogni a kerékrendszert. Egy mutatóigazítás rutin feladatok közé tartozik, így ezzel nem is terhelném a tisztelt publikumot. Megigazítottam hát a mutatókat, és ekkor ketten is jöttek az óráért, Ím és Ám. Elindult hát a lelkem Ímmel-Ámmal, szemmel láthatóan kevés volt a lengésszáma. Olyannyira kevés, hogy a stoppert elindítva majdnem megtett egy teljes kört, de ekkor a percgyűjtőt át kellett volna tessékelnie egy percre, de gépház állj, ékszíj le. A beszáradt olaj annyira fogta a fogaskerekek csapjait, hogy rengeteg energiavesztéssel járt, így nem volt más hátra, mint kipucolni. Lássunk hát neki, ő a bejegyzés tárgya:







A szerkezetet kitereltem a tokból, ami érdekessége, hogy a stopper nyomógombjai jöttek vele:





A gombok szárán van egy beszúrás, és ebbe kapaszkodnak bele az indító és a stop karok végén lehajtott nyúlványok. A karok leszerelésével adja oda a gombokat:




Kiszereltem a járatot, majd hozzáláttam a stopper rész szétszedésének. A csapágylemez oldalán, a felhúzótengely körül jól látszik, hogy szegénykém kapta az ívet a tokcsövön keresztül. Ezeknek a régi óráknak nem igazán volt tömítettsége:




Ebból a szögből jól megfigyelhető a kerékrendszer, az egymáshoz való kapcsolódásuk:




Lekerült a chrono híd, a szívtárcsa, a percgyűjtő, stb. Jól látszik a billegő alatt a csapágylemezebe beütve a kaliberszám.



Ezután a munka hevében megfeledkeztem a további fényképezésről, mire újra észbe kaptam, addigra már kimostam ELMA óramosóval a szétszedett werket, és elkezdtem összeszerelni. Ebben az állapotában jutott eszembe ismét fotózni, bocsika. Remélem, azért senki nem vesztette el a fonalat.


 

Felhelyezésre került az energiatároló is a hídjával, és a különböző karok:



Majd a járat, és megkezdődhetett az alap werk  beszabályozása, mielőtt a stopper rész is felépítésre kerül:





 
Mivel a szerkezet elsőre tökéletes lett, folytatódhatott a stopper rész felépítése, majd beállítása, végül a tokba tétele. Mivel az óra gazdája profi fotókat szokott lőni az óráiról, így ezennel megkérem őt, hogy legyen kedves pár képet lőni róla. Ha megkapom, feltöltöm ide is.

Köszönöm a figyelmet!
Dzsana

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons