2016. január 22., péntek

FORTIS SPACEMATIC javítás, végül mégiscsak service

A mostani bejegyzésem inkább egy rövidebb szösszenetnek nevezném, mintegy érdekességképpen jegyzem fel magamnak. Egy FORTIS SPACEMATIC karórát küldtek hozzám azzal, hogy a tulajdonosa kivette a werket a tokból, és közben túltolta a rögzítőkar stiftjét, amely beesett a szerkezetbe.



Gondoltam magamban, nem esett az be a szerkezetbe, hiszen a rögzítőkarral egyben van a stift, biztos csak a váltókar lépett ki a hornyos kerékből, és beesett a hornyos és a körmös kerék közé. Általában ez szokott történni, illetve ennél az ETA 2836-2-esnél, (a 2824-2-esnél is) még egy dolog szokott történni. A szotoár vége visszakanyarodik maga mellé, és ez a rugója a váltókarnak, nincs külön rugó. Amikor a felhasználó nagyon benyomja ezt a stiftet, akkor ez a nyúlvány, vagy rugó be szokott csúszni a váltókar alá, és kitámasztja azt. Figyelem, plágium következik, a netről levettem egy képet, mert én ezt elfelejtettem lefényképezni, de így talán érthetőbb. A piros nyíllal jelölt rész az, az a kis nyúlvány alá szokott becsúszni az U alakú rugó jobb oldali vége:




Szóval rögtön erre gondoltam, de bármelyik variáció is lép életbe, a helyrerakáshoz ki kell venni a szerkezetet, meg kell szabadítani a mutatószettől, a számlaptól, és az egész naptárrészt le kell bontani, mert alatta van az egész bazár, amiről itt beszéltem. Úgyhogy így tessék nyomkodni azt a stiftet, mert nem két perc visszarakni.






 

Nem tudom, mennyire látszik a képeken, de nem akartam hinni a szememnek! A tulajnak mégiscsak igaza volt, csoda, hogy nem tört el semmi. Az egész rögzítőkar kifordult a szotoár, azaz a setting lever spring alól! A második képen már gyanús volt, igaz, az a rész pont homályos, de a 26-os dátumnál ott kandikál kifelé a rögzítőkar, Egész odáig sikerült kitornászni, úgyhogy nem kis erővel nyomhatta meg a gazdája. Szétbontottam hát ezt a részt is, és a helyére pakoltam mindent, Szervizt nem kért s tulaj, mert elmondása szerint három évvel ezelőtt volt szervizelve.

 



Tájékoztattam a tulajdonost, hogy kész, mire közölte, hogy meggondolta magát, mégiscsak szervizeljem le, legalább előröl indul az 5 év, meg már egyébként sem tudja tovább tekerni a finomszabályozót! :-)))) Hurrá, bonthattam szét hát újra. Miután ismét kivettem a tokból, és levettem a lapot a mutatószettel, kiváncsiságból feltettem Horometerre, hogy mit mutat három évvel a szerviz után:








A lengésszám megfelelő, a járáseltérés nem eget rengető, de valóban sietést mutat, és a finomszabályozóval már nem lehetett tovább szabályozni. A hajszálrugó kulcs ennél a típusnál, az automatika lebontása nélkül nem hozzáférhető, így már nem tudott tovább állítani rajta a tulajdonosa. Továbbá a lengésszöge sem éppen a legjobb, az a 212 fok egy picit kevés. Az egyik vonal egy kicsit szálkás is, tehát nem tiszta a járása.
Mint ahogy mindig, most is levettem még a tokban a rotort, s itt látható, hogy nem látható a hajszálrugókulcs:




Leszervizeltem hát, ennek részleteivel most nem untatnám a tisztelt publikumot, már egy pár ilyen ETA werket bemutattam. Esetleg akit érdekel, és kimaradt volna belőle, pl. itt megtekintheti egy hasonló werk szervizelését. Mégis egy pillanatképet felvillantva ezen werk szervizéről:




Összeszerelés, kenőanyagokkal történő ellátás, és 15 perc járatás után ismét Horométerre tettem:




Mint ahogy látható, a képe szebb lett, s pont 60 fokkal többet fordul el a billegő, mint szerviz előtt, tehát a foglalkozás elérte a célját. A finomszabályozót most már be lehetett középre állítani a legszélső helyzetéből, és szépen szabályozhatóvá vált a járáseltérés. Ismételten komplettíroztam hát, készen áll az átadásra, remélhetőleg 5 évig nem lesz már vele gond.




Köszönöm a figyelmet!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons