Egy ismerősöm küldött hozzám egy Longines karórát, nézzem már meg, mert nem működik.Régi, kézi húzós, szerkezete Longines 490, a számlapon a lakk foltokban sebes, a szélvédő karcos, a tok elfogadható, és valóban nem működik.
Ahogyan a kedves, szemfülesebb olvasót, úgy engem is meglepett a látvány. Tessék csak megnézni jobban a képet!
Na?
Leesett már?
Akinek még nem, a feliratokat kell figyelni!
Bingo! Nem tévedés, valóban egy Marvin felhúzó kerék figyel a Longines szerkezeten! :-)))
Hogy mi lehetett az eredetivel, nem tudom, de ezek igen ritkán szoktak sérülni. A sors fintora, hogy az alkotó, ha már pótolta, hogy sikerült pont egy foghíjas kereket beletennie, nem tudom, de négy foga is hiányzik:
Közben persze kiderült az is, miért nem járt. Semmi extra, egyszerűen csak annyira koszos volt, hogy nem futott le a kerékrendszer. A rugóház fedelén a rugómag körül is állt a rászáradt olaj, még kotyvában történő áztatás, és fogkefézés után sem jött le, úgy kellett levésni.
Így lámpafény alatt egész szép a számlap, nem látszanak a bibik. A csoportképről hiányzik a billegő és a horgony, ekkor ők még mosakodtak.
Alapos tisztítás után a helyére kerültek a fogaskerekek,
majd a hidak, és miután gyönyörűen lefutott a kerékrendszer, végül a járat.
A számlap alatt az órakeréken kellene lennie egy füstkarikának, az tartja a helyén az órakereket, nekifeküdvén a számlap aljának, de ebből eljátszották valahová:
Don't panic, épp egy Slava roncs volt előttem, azé tökéletesen megfelelt rá, épp az is nagyobbacska méretű:
Done, mehetett fel a számlap, mutatók, tokozás, és kész is. A felhúzás jelenleg egy kicsit kalandos, mert a foghiányoknál mindig visszaenged valamennyit a motorrugón, így egy kicsit tovább tart felhúzni, meg nem is a legegészségesebb, mindenképp találni kell hozzá egy másik kereket. De végül összeállt, és egész jól sikerült, Horométeren mérve már majdnem olyan jó, mint egy wehrmactswerk4 :-))))
Szerintem egész pofás darab lett, remélem, a gazdija is örülni fog neki:
1 megjegyzés:
Szép lett!
Megjegyzés küldése