2016. szeptember 10., szombat

Kinek nem Inge(rsoll), ne vegye magára.


Az Ingersoll óramárkát 1892-ben alapították az Egyesült Államokban. Amit a ford T-modell jelentett az autóiparnak, azt jelentette az Ingersoll az óraiparnak. Olcsó órákat kezdett gyártani hatalmas volumenben, elárasztották vele az amerikai lakosságot. Az első óráikat 1 dollárért árulták, így született meg a dollar watch becenév. 1904-ben nyitottak Európa felé, amikor is megnyitották első üzletüket Londonban, majd pár évre rá egy gyárat is felhúztak itt. 1920-ban az amerikai anyavállalat összeomlott, majd rá egy évre az angliai is csődbe ment. 1922-ben a Waterbury Clock Company felvásárolta az addigra teljesen angol tulajdonú céget, majd a második világháború után, 1944-ben átkeresztelték, az új neve United States Time Corporation lett, amely jelenleg a Timex Group USA. Ezen időszak alatt, 1930-ban született meg általuk az első Mickey Mouse óra, amelyet számos Walt Disney figurás példány követett. Az 1980-as években ismét tulajdonost váltott a márka, majd végül ismeretlen időpontban, igaz brit anyavállalattal, de mint oly sok régi óramárka, kínai leányvállalathoz került, ő a Herald csoporthoz. Ezen posztom példánya is már innen került ki, egy 10 éves, nyitott szívvel született automata karóra. Most kapta meg tőlem az első szervizt, már bohóckodott a lelkem.







A hátlapot levéve látható, hogy a tömítés egész jól ellátta feladatát, viszonylag rend van odabent.




Szokásomhoz híven, az automatikát még a tokban lebontom, hogy utána kényelmesen, és az automatikát nem nyomva bonthassam a számlap felől az órát. Mivel ez egy nyitott szíves kivitel, hátulról nem sok minden tárulkozik elénk.




Most már kiugorhat a tokból, és kezdődhet a számlap oldal felőli bontás, ott már sokkal több érdekességgel találkozhatunk. A szerkezet bal oldalán, egy kis segéd körben találhatóak a napok, a jobb oldalon a hónapok, és északon helyezték el a napokat.




A napokat két külön álló naptárcsa koronggal oldották meg:




A billegőhíd két ponton van rögzítve a csapágylemezhez, kékített csavarokkal, kiugrasztjuk hát a helyéről. Ennél a számlap alatti megfejtésnél fordítva kell gondolkodnunk, mivel a járat átkerült a megszokottól eltérő oldalra.




A segédkörök hídját lebontva láthatóvá válik a sok mozgató / ugrasztó rugócska. Ez a rész, az órát nem leszólva egy kicsit kínaisra sikerült, erről majd még később beszélünk.




 A sok zubehör miatt csak két mosókosárban fért el a cucc, általában egy kosárban el szoktam férni.




Plusz nem beszélve a finomabb, és a nem mosható alkatrészeiről:





A megszokottól eltérően, a csapágylemez belső oldalán van a billegő ütésbiztosított csapágyazása, mivel ugye a billegő a külső oldalra került.



Az incabloc rugó a Longines órákéhoz hasonlít, ezt kibontva tisztítható a lyukas kő és a fedő kő. Muszáj megtenni, nem szabad automata olajozóval, hátulról megoldani az olajozást, mert a rászáradt olajat nem lehet kitakarítani szétbontás nélkül:






Tisztítás után felépíthető a kerékrendszer:



Majd megfordítva a szerkezetet a járat is a helyére kerülhet:



Természetesen erről az oldalról is ugyan úgy ki kell bontani az ütésbiztosított csapágyazást:




Most már összerakható a számlap alatti naptárrész teljesen. Megígértem, hogy visszatérek egy kicsit a kissé kínai megoldásra. A naptártárcsa mozgató mechanizmusát igen kínlódva tudtam összerakni. A mutatójának tengelyét forgató fogaskerék alján van egy csonk, amely egyszerűen csak bele van állítva a csapágylemezbe fúrt furatba. Eddig nem is lenne baj, de a fogaskeréknek van egy ugrasztó karja, amelyet egy igen erős rugó nyom neki a fogaknak. Ahogy próbáltam betenni a helyére, hol a fogaskerék billent ki a helyéről, hol az ugrasztó kart lőtte el a rugó, mivel nem stabilan áll az egész cucc, és csak egy lemez szorítja le, és tartja a helyén, nehéz volt összehozni, hogy éppen hogy megálljon a helyén, és a leszorító lemezt rá tudjam tenni. A bal oldali, pirossal bekarikázott rész az. Ráadásul alatta ott a gyorsváltó karja a rugójával, amely rugó igen csak kikívánkozott a helyéről. Párszor volt térdre imára. 





Végül összeállt, egy darabig nem szeretném szétszedni, mehet vissza a tulajdonosához. :-)




Köszönöm a figyelmet!
Dzsana

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons