WTCC - Vasárnap - Beszámoló

A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.

A MILC VARÁZSA

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

MEGLEPETÉS A RINGEN

Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.

AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL

Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D

TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP

Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.

AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC

Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.

BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK

Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.

HÚSVÉTI BÁRÁNYOK

Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)

MARCICA

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)

MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.

2013. október 22., kedd

Glashütte Spezimatic Reborn

Érkezett hozzám felújításra egy Glashütte Spezimatic karóra. Elsősorban érzelmi okokból szerette volna felújíttatni a tulajdonosa, mert az édesapjának ilyen karórája volt, amikor kisgyermekként szaladgált a lába körül. Megértem az érzést, hiszen nekem is nagyon fontos apu Seiko 5 DX-e, hiszen a mellett nőttem fel. Egy ilyen tárgy nagyon bele tud ivódni az emberbe, hiszen gyakorlatilag mindig látja az ember. Éppen emiatt szívesen vállaltam el, bár már az előzetes képek alapján láttam, hogy nem lesz egyszerű dolgom. Mikor megérkezett, akkor sem láttam derűsebben a helyzetet, szegény kapott az élettől. A tokot az izzadság kráteresre marta, a számlapon a lakk teljesen elöregedett, az acélbetétes plexi kuka, de legalább járt az óra!








Szerencsére a tok elég izmos, vastag falú, így lehetett miből lepolírozni. Aranyozás előtt tükör simára kell felpolírozni a tokot, mert különben minden egyes apró hiba meglátszik rajta, az aranyozás meg még fel is nagyítja. Miután leadtam a tokot aranyozásra, nekiláttam a werknek. Már csináltam ilyen automata GUB-ot, egyetlen híd alatt van minden, a járat kerékrendszere, az automatika kerékrendszere, szóval sok-sok csapot kell egyszerre a helyére rakni. A jó hír viszont, hogy aránylag könnyen vissza lehet rakni a hidat. Amit fontos megfigyelni, hogy a kilincs elég hülye megoldású, két hajszálvékony "drót" van, amelyek egyik végei egy-egy kis lemez darabkán, a kilincsen vannak rögzítve, a másik végei pedig egymást keresztezve a csapágylemez szélében kialakított kis résbe feszülnek be. Nem mindegy, hogy állnak, ezt érdemes megfigyelni szétborítás előtt.



Szétborítottam, elpucoltam egyesével mindent kotyvában is, és benzinben is, majd jöhetett a tisztítófázás, lyukas kövek tisztítása.



Ezután összelapátoltam, beolajoztam, s kezdődhetett a teszt.


Nem igazán tetszett a járása, valami nem stimmelt vele! Elkezdtem hát keresni, hogy mi lehet a baj, és amikor rájöttem, hát nem örültem neki. Ennek nincs centrál kereke, hanem középen csak egy centrál tengely van, annak végén egy kis fogaskerék, és ez hajtja meg a másodperc kereket. A kis centréltengelyt pedig egy réz lemez szorítja le, amely "Z" alakú, az egyik végét csavar rögzíti a csapágylemezre, a másik vége pedig szabadon nyomja lefelé a tengelyt. És itt volt a hiba, a "Z" alakú lemez felső része nem vizszintesen állt, és a lemez széle meg-megakadt a fogaskerékben. Ez azt jelentette, hogy kaptam egy újra táblát, boríthattam szét újra. Éljen!


Nem volt mit tenni, muszáj volt, hiszen így nem jár rendesen az óra. Szétborítottam újra, megigazítottam azt a fránya lemezt, össze, és most már egyből szebben is járt a billegő. Most már magára hagytam a kész werket, hogy ketyegjen, és nekiláttam a szíj polírozásának. Gyárilag az acél szíj is aranyozott volt, a gazdija szerette volna, ha az is marad, de mondtam neki, hogy az nem fog menni. Egyrészt értelme sincs, mert az utólagos aranyozás nem olyan vastag, mint a gyári, másrészt a szíjról gyorsan le is kopna. Na meg nem is lenne olcsó, mivel az aranyozandó tárgy súlyától függ az aranyozás (nem értem, miért), és ember nincs, aki elvállalná. Ezt is ugyan úgy tükör simára kellene polírozni előtte. Így nem maradt más hátra, mint hogy egy acél csatot varázsoljunk a matt, kopottas aranyozású szíjból. Hát, nem volt kis meló, szemenként mentem rajta végig. A végeredmény majd látható az össz képen, de így nézett ki:


Egy hét múlva elkészült a tok aranyoztatása is, na, gondoltam, már csak össze kell dobni. Az első kínlódásom a másodperc mutatóval kezdődött. Nagyon nem is lehet nyomni a tengelyre, mivel csak a korábban említett kis lemezke tartja, másrészt, hogy ne legyen egyszerű, ennek el volt ferdülve a hüvelye. Vagy az égnek állt a mutató, vagy elakadt a nagy rakott indexekben. Hát, életem eddigi legnehezebb mutatóbeállítása következett... Aztán megjött közben a 325-ös acélbetétes plexi is, raknám bele a tokba, hát az Istenért sem akart sikerülni. Tokpréssel nyomtam a helyére, és még akkor is kiugrott a helyéről. Azt már megszoktam, hogy ha rendelek pl. egy 310-es sima plexit, akkor az vagy 309-es, vagy 311-es, el vannak méretezve, de acélbetétesnél ez eddig nem volt megszokott. Vettem egy számmal kisebbet bele, az meg elforogott. Így végül a 325-ösnek az alsó szoknyáját finom vízpapírral körbecsiszoltam, ezáltal csökkentve az átmérőjét a falcnál, és végre így benne maradt a helyén. Azt hittem, túl vagyok a nehezén, de persze, hogy nem voltam. A szíjat a tokhoz pici, 10-es rugós stifttel kell rögzíteni, mivel ennek a közepén van a tokfül. Igen ám, de a 10-es rugós stiftek között is van vékonyabb-vastagabb, rövidebb-hosszabb rugós tagvéggel végződő, kisebb-nagyobb vállal rendelkező. Próbálgattam én mindent, de sehogyan sem akart összejönni. Vagy kihullott a helyéről, vagy bele sem ment. Végül azt a megoldást választottam, hogy kerestem két olyat, amelyik majdnem belement, de a rugós tagon lévő váll megakadályozta, hogy jobban bele csússzon a szíjba. Fogtam hát, és leköszörültem ezeket a vállakat, s végül ezzel sikerült összeraknom. Megküzdöttem vele rendesen, de végül összeállt, mint a krumplis tészta. Azt gondolom, megérte ennyit küzdeni, nekem nagyon tetszik, remélem, a tulaj is elégedett lesz vele....







2013. október 21., hétfő

Egy nap a HF Racingnél

Már egy korábbi posztban említettem, hogy sikerült megismerkednem Leventével. Mikor a magyar gyorsasági OB záró futamának szervezőjéhez kerestem elérhetőséget, Ő ajánlotta, hogy írjak a csapatfőnökének, hogy jönnék fotózni, aztán a többit meglátjuk. Ráírtam Gyulára, aki mondta, hogy örömmel látnak minket, így kitelepültünk szombaton a ringre.



A HF Racingről egy pár szó:
A HF Racing KFT. 2011 elején alakult, azzal a céllal, hogy a magyar formaautózás népszerűsítését minden lehetséges eszközzel elősegítse. Évente több alkalommal szerveznek élményvezetést, melyre lényegében bárki jelentkezhet, akinek van jogosítványa és befér az autóba (190cm és/vagy 100kg a határ). Együttműködnek a Kecskeméti Főiskola Formula Student csapatával, egyik céljuk a magyarországi versenymérnök képzéshez gyakorlati hátteret biztosítani.


A cég versenycsapata ( HF Racing Team) részt vesz a Magyar gyorsasági OB futamokon és szép sikereket érnek el. Mindeközben olyan fiatalokat keresnek, akik tehetségesek. Fontosnak tartják az utánpótlás nevelést, szerintem az első poszt óta nem titok senkinek, hogy Levente, aki ennek a csapatnak a tagja, pontosan a pár sorral feljebb említett program keretein belül került hozzájuk:)

Reggel pont az első versenyre értünk ki...
...amin Balogh Zsolt, a HF Racing pilótája féktelen tempót diktált...
...a verseny elején Önszántából...
...utána pedig kényszerből, ugyanis az utolsó pár körben elszállt a fék...
...de hála a kiépített előnynek, meglett a dobogó:)

Levi segít ahol tud...

...ezen a hétvégén nem tudott autóba ülni,de megpróbált a csapat hasznára lenni.A gumit Zsolt meózza:)
Probléma feltárás.
A boxban fesztelen, baráti a hangulat. Se hangos szó, se kiabálás. Vidámság, jókedv, jó hangulat.Közben pedig lezavarnak egy versenyhétvégét profi szinten.Ugyan mi az?
A délutáni időmérőre már úgy ment az autó, mintha mi sem történt volna.
Vezető pozícióban: Balogh Zsolt 2013 óta a HF Racing versenyzője...
...és utánpótlás nevelője.
Zsoltnak komoly versenyzői múltja van...
...és egy tavalyi kategória (FormulaRenault2.0) 2.hely és év végi összetett 3.hely is a nevéhez fűződik.

Niki videója:

Z

2013. október 18., péntek

HF Racing - videó

Múlthéten szombaton a HF Racingnél vendégeskedtünk egy napot, az országos gyorsasági bajnokság záró futamán. Természetesen nem csak nézelődni mentünk, masszív kép és videó anyag született a hétvégén, na meg Hogyan születik az autóversenyző? rovatunk főszereplőjét, Leventét is alaposan kifaggattam.

A posztok jönni fognak, a következő tőlem a HF Racinggel töltött napról fog szólni, bőven megszórva képekkel, de addig is fogadjátok szeretettel ezt a videót Nikitől.


Z

2013. október 16., szerda

A hosszú út eleje

A mai poszt témája immáron teljes értékűen Levente, akit arról faggattam, hogy  lett autóversenyző. Hogy is kezdődött ez az egész? A legenda szerint már születése után, a kórházból kijőve is megfordult egy autó után édesanyja karjában a kis Levi. Majd ezt követően szinte bármikor képes volt lekötni a figyelmét a TV, amennyiben abban autóverseny ment.

Bizony, Levente minta kisgyermek volt, az az teljesítette az első posztban lévő legfontosabb feltételt: autóversenyző szeretett volna lenni. Végig erre készült és nagyon sokáig egy percre sem ingott meg az elképzelése, hogy Ő autóversenyző lesz. Aztán egy jó darabig nem lett, iskolába járt, mint mindenki más, de nem adta fel. Tanulás helyett sokszor játszott autós játékokkal, mondhatni szimulátorral kezdte Ő is. Még szerencse, hiszen úgy tűnik ma ez már tendencia, sőt lassan nélkülözhetetlen is egy pilótánál, hogy virtuális környezetben is otthonosan mozogjon. Hiszen így jóval olcsóbb tesztelni, kitudja, lehet egyszer a HF Racing is elindít egy ilyen programot, akkor pedig ez a tudás sok hasznukra lehet. Na de ne szaladjunk ennyire előre!

2004ben járunk, Levente névnapja alkalmából elmentek családostul gokartozni. Nem kell semmi különös helyre gondolni, sima bér gokartról volt szó, nem versenygokartról. Nem volt semmi mögöttes cél, csak egy kósza gondolat, hogy ha már névnap, had örüljön a gyerek.



Idáig ez a történet sok gyerekre ráillene, melyik fiú ne emlékezne az első gokarttal megtett métereire? A legtöbb fiúban ez örökre szóló nyomot hagy, Levinek viszont átalakult az élete. A menet után az ottani csapat odament hozzá és felajánlották neki, hogy jöjjön vissza még párszor, mert ez bizony így elsőre nem volt gyenge. Levente visszament, majd pár alkalom után csatlakozott az ottani gokart "suli"hoz. Ezután jöttek a versenyek, természetesen ez még szponzorok nélküli, önköltséges futamok voltak.

Kérdeztem Leventét, hogy sose gondolt rá, hogy feladja? Elvégre eljutni oda, ahová ő akar nem könnyű. Azt mondta, bár mindig is nagy vágya volt az autóversenyzés, 2006ban úgy gondolta, hogy ennyi volt. 2 év gokart után még nem tudott sokat előre lépni és nem látta merre mehetne tovább. Köztünk szólva Levente eléggé türelmetlen tud néha lenni, iszonyatosan akarja a dolgot, látszik rajta, hogy bármit megtenne azért, hogy autóba ülhessen. Pedig már azért más a helyzet, mint anno. Visszatérve 2006ra, Levente úgy gondolta, hogy nem fog menni, ezért új hobbi után nézett.

Azt mondta, kellett valami hobbi, ez az új hobbi pedig a gitározás lett. Egy-két fellépése volt, de semmi komoly. Szinte már-már írhatnám, hogy karrierje szempontjából nem volt lényeges ez a kis kiugró. De nem így van. Ugyanis egy koncerten kapta ma is használatos becenevét, a SVÉD-et. Egy fellépés után, egy lány odament hozzá és megkérdezte, hogy milyen nemzetiségű, mert tuti nem magyar. Levi szokásához híven komoly volt és rávágta, hogy svéd. Innen már nem volt mit tenni, utána hiába szabadkozott, rajta ragadt a név.

De van amit az ember nem tud levetkőzni és elnyomni magában, a motorsport iránt való szeretet is ilyen. Ha az ember autóversenyző szeretett volna lenni egész életében, akkor ez még inkább igaz. Levi nem tudta elengedni a gokartot, visszatért. 2007ben Magyarországra látogatott a WSR (World Series by Renault) mezőnye. Ezen a rendezvényen nem csak versenyeket rendeznek, hanem különböző bemutatók is vannak, F1-es autó a pályán, kaszkadőrök különböző Renault versenyautókkal, stb.


2007ben , a WSRen, az aktuális Renault versenyautót Baumgartner Zsolt vezette, aki addigra már megjárta a Forma-1et, mögötte volt jó pár kategória, Ő már tudta, hogy születik az autóversenyző. Természetesen a produkció után lelkesen osztott autogramot és meg is rohamozta Őt a nézősereg. Kivéve egy embert, aki nem igazán az autogram miatt ment oda hozzá. Levi odalépett Zsolthoz és megmondta neki, hogy Ő márpedig autóversenyző szeretne lenni. Elmondta, hogy mi van mögötte és hogy mindennél jobban szeretné csinálni. Mit tehetne még ezért? Engem meglehetősen meglepett Zsolt reakciója, ugyanis Levente kioktatás helyett egy telefonszámot kapott. Aztán onnan még egyet és még egyet míg végül eljutott a megfelelő emberhez.


Azt, hogy Levente miért és hogyan került egyszerű bér gokartból egy Mazda RX-8 versenyautó volánja mögé, a jövő heti posztból megtudhatjátok.

Végül pár dolgot megjegyeznék:
- Az első posztot meglehetősen sokan olvastátok, nagyon jól esett nekem is, de Leventének főleg, hogy ennyire kíváncsiak rá.

- Köszönet azoknak akik ezt jelezték is, akár külön üzenetben akár személyesen, akár "csak" egy like-kal Leventehivatalos oldalára. Ez is nagyon sokat jelent neki, erre majd kitérünk később.

- Köszönet a HF Racingnek (FB oldaluk), akik biztosították a lehetőséget egyrészt az interjúhoz és az alapos kikérdezéshez, másrészt pedig a hétvégi OB záró futam fotózásához. A náluk töltött napról is lesz poszt, valamint az évad záró futamról is lesz egy "sok képes" poszt.

Z

2013. október 13., vasárnap

Első órafelújításom története

Történt, hogy Bandi barátom, aki egy hajléktalan szálló vezetője, jelezte, hogy az egyik hajléktalanja talált valami órát, és ha úgy gondolom, akkor kipróbálhatnám élesben is, az addig megszerzett óraszerelési gyakorlatomat, amiket 2408-as Poljot Kirovskyie szerkezeteken követtem el. Mivel az órát egy szeméttelepen guberálta a hajléktalan, gondoltam, nincs mit vesztenem, így elküldte. Egy lepusztult állapotú ALSI wehrmachtswerk volt az!  LOL Igen, a könnyen szerelhető ww, amit már tudtam Zsolti barátomtól, így nem is olyan félve álltam neki.





 A 2408-as Poljothoz képest gyerekjáték egy ilyen Unitas 6325-ös werket leszervizelni.  Ennek ellenére nagy izgalommal fogtam neki a dolognak, hiszen mégiscsak élesben megy, és nem az én órám! Mikor megjött az óra, még nem is volt meg minden szerszámom hozzá, így vártam a postást, hogy mikor hozza a mutató leszedőmet, az olajozó tálkát, az olajozótűt, meg még nem is emlékszem már rá, hogy mi minden kellett még ahhoz, hogy hozzá láthassak. Kb. egy hét után elérkezett a nagy nap, hogy hozzá foghattam. Kivettem a werket a tokból, és a csúnya plexi alatt egy nagyon szép számlap volt, csak koszos volt. Így még jobban izgultam, hiszen akkor már láttam, hogy ebből egy szép órát lehetne csinálni. És csodák csodájára, a szeméttelepen kukázott óra életképes volt. Életemben először levettem a mutatókat, hiszen addig szerkezeteken gyakoroltam csak, majd a számlapot, és innentől már ismerős volt a feladat, és a legendának megfelelően, szinte magától mentek a hidak a helyükre.



 Ezután teszteltem a werket az asztalon, egész pontosan a szerkezettartón egy pár napig.



Közben kipolíroztam a tokot, és ezután jött a legnehezebb feladat, amire nem is gondoltam! 310-es acélbetétes plexit keríteni bele. Jártam a helyi órásokat, persze sehol nem volt. Az egyik helyen egy elemcserélő órás, pedig idősebb volt már, azt találta mondani, hogy plexi ma már nincs is! :-) Végül Bp.-ről a nagykerből sikerült találni hozzá, és összeállt az óra. Magam is meglepődtem az eredményen, hogy miből mit varázsoltam! És ezekért a percekért éri meg csinálni ezt az egészet! Íme a végeredmény:

 











2013. október 9., szerda

Hogyan készül az autóversenyző?

Tudjátok, hogy a fiúk 90%-a mi akart lenni mikor kicsi volt? Hát autóversenyző. Aztán űrhajós. Utána pedig autóversenyző megint. És tudjátok miért nem lett az? Nem, nem csak a pénz, nem csak a tehetség. Persze van akinél mindkettő megvan, van akinél egyik se és van olyan akinél csak az egyik. 

De tudjátok, hogy hogyan és merre vezet az út? Hát én sem:) A neten erről nagyon kevés anyagot találunk, főleg azért, mert mire valaki annyira érdekes lesz, hogy meg is írják a sztoriját, már nem valós időben folyik a dolog. Nincs idő egy versenyhétvégés posztot 1-2hétig simogatni és fogalmazni, pláne visszamenőleg 10évre...és ilyen hétvégéből addigra lesz 100.Vagy 200. Nem lehet elvárni, hogy visszamenőleg valakinek részletesen, nyilvánosság elé legyen tárva a története. Pláne úgy, hogy aktív versenyzőként az a fontos amit most csinál.

Szóval ha valaki kíváncsi az útra akkor mit lehet tenni? Elkap egy olyan versenyzőt aki a startmezőn áll. Aki már bizonyított annyit, hogy tudjuk róla, hogy nem csak álmodozik a levegőbe, hanem tud jól menni, ha kap lehetőséget. Olyan versenyzőt akinek még sokat kell tanulnia, de ezzel tisztában is van és hajlandó is tanulni. És ha ezt a versenyzőt sikerül végig követni akkor abból kisülhet valami, ami eddig nem volt. Bizony, keményen hangzik, de a srácból előttünk lesz Valaki, vagy előttünk tűnik el, akad el az autóversenyzés sötét oldalának erdejében lévő mocsárban.

Itt jön a képbe Levente. Egy facebook csoportos poszt alatt beszélgetős versenyemlítős komment után írtam rá. Nem ismertem én se. Az ezen a héten tartandó Magyar Gyorsasági OB záró futamáról kérdeztem Őt. Tudjátok miért? Mert Levente írta, hogy lesz, jöjjünk ki. Zozó meg felment a Hungaroring oldalára és tudjátok mit látott? Azt hogy Okt11-13 ZÁRT RENDEZVÉNY. Ennyi. A magyar autósport egyik fontos eseménye és ennyi van kiírva.
Aztán a beszélgetésünk elhúzódott, érintettünk sok dolgot és arra lyukadtunk ki, hogy engem hiába érdekel az autóversenyzés, nem tudok róla semmit. És most nem a vezetésről, ideális ív megtalálásáról, autó beállításáról van szó, hanem az egész alapjairól. Hiába érdekel a magyar autósport, alig jutok hozzá információhoz a magyar mezőnyről. Mióta megvettem a gépemet, azóta akartam OB futamokra járni. Tudjátok hányról szereztem tudomást? 3ról. Tudjátok hány volt? SOK.

Így hát úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk bemutatni, hogy készül egy autóversenyző. Levente pont készülő fázisban van, az összes kritériumnak megfelel. Egy posztsorozatot fogunk indítani ami ha minden igaz, elég hosszan fog tartani. Levente sok dologról tud és reméljük fog is mesélni, még a felszínen járunk, de már azt mondom, hogy sok érdekes téma lesz.

Sok érdekes infóra számíthattok és lényegében teljes bepillantást nyerhettek egy karrierbe. Leventéről fog szólni a poszt sorozat, hogyan indult, honnan jött, merre, milyen úton és merre tart. Reméljük, hogy jövőre saját fotókkal is tudom illusztrálni a cikkeket, melyeken Levente versenygépjárműben helyezkedik el és a dobogóért küzd. Addig Levente képanyagával dolgozunk.


Egy pár szó Róla:

Baukó Levente, beceneve Svéd. Budapesten él, tanuló, 2004ben kezdet Gokartozni. Kistúrás tapasztalatai vannak, jelenleg dolgozik a következő szezonján, hogy egy teljes szezont végig tudjon csinálni. Hogy miért és min kell ennyit dolgozni, arról  majd ki fogom faggatni egy külön posztban. Születésétől fogva autóversenyző szeretett volna lenni (rögtön így kezdtem a posztot...ugye hogy igazam van?:) ).
2007-ben vett egy nagy levegőt és felkereste Zsoltit. Igen, Baumgartner Zsoltot.Én mondtam ,hogy izgalmas lesz...  Levente tulajdonképpen mindenre nyitott, jövőre kistúra kategória a cél számára, de a formula autós szezont, vagy akár egy-egy amatőr rallyn való indulást se tart kizártnak.

Levente Facebook oldala


Ha érdekesnek találjátok a történetet, akkor olvassátok a posztokat és lájkoljátok Levente oldalát:)

Z

2013. október 3., csütörtök

Sport szelet süti

Sziasztok!

Ezt a sütit leginkább a sportszelet rajongók figyelmébe ajánlom, de biztos vagyok benne ,hogy minden édesség kedvelő nagyon fogja szeretni. Annyira egyszerűen és gyorsan elkészíthető, hogy még sütő sem kell hozzá. Ami jó hír azoknak az édesség kedvelőknek akik vagy nem szeretnek sok időt a konyhában tölteni vagy nincs rá idejük. Nekem az tetszik benne a legjobban, hogy könnyen formálható, így mindenféle alkalomra el lehet készíteni  nagyon gyorsan sütinek  vagy akár tortának is. Például Valentin napra egyszerűen megformálhatod szív alakúra, karácsonykor fenyőfa  vagy ajándék alakúra. Ha kész a tészta a többi már csak a fantáziádra van bízva. Az íze pedig garantáltan siker lesz :)


 


Hozzávalók:

1,5 dl tej
25dkg vaj ( vagy 1db ráma)
25dkg porcukor
1dl rumaroma
4ek kakaó por (keserű)
0,5kg darált keksz
kis olaj
1 csomag étcsoki










Elkészítés menete:

Fazékba felforralom a tejet. Beleteszem a vajat, a cukrot, kakaót és a rumot.Pár percig kevergetem.


Veszünk egy tálat, beleöntjük a darált kekszet majd arra ráöntjük a forró masszánkat.A keksszel tésztává keverjük.Ha ez meg van akkor a tésztát sütőpapírra rárakom majd kanállal lelapítom.


 Amíg kicsit hűl a tészta az étcsokit megolvasztom, majd egy kis olajjal össze keverem.A kihűlt tészta tetejére rákenem a csokit.Végül legalább egy órára hűtőbe teszem.


Egy óra múlva kiveszem a hűtőből, tetszés szerint felvágom és tálalom.



Jó étvágyat kívánok! :)

Niki

2013. október 1., kedd

Mert Golfozni jó!

Úgy emlékszem először az idei első Totalcar Trackday alkalmával tűnt fel a dolog, hogy idén is lesz Golf-találkozó a Hungaroringen. Tavaly volt az első, de az nekem kimaradt. A Szeptember elég sűrű volt Hungaroringes programokat tekintve, de úgy voltam vele, hogy addig kell menni amíg van. Eredetileg úgy terveztem, hogy idén nekem ez a Golf-nap lesz az utolsó Hungaroringes látogatásom, de reméljük ha minden összejön, akkor nem így lesz.

Az év autója - 2013
Sose voltam nagy VW rajongó, a Golfért meg pláne nem voltam oda. Vitán felül áll , hogy kategóriát teremtett vele a VW és mércét állított fel.


"Vicces info": Sokan úgy gondolják, hogy a Golf a Golf áramlatról kapta a nevét.A Wikipédián utánaolvasva kiderült, hogy ez nem feltétlenül így van:

"A Volkswagen cég a Bogár utáni korszakában, az 1970-es évek elején több modellel jelentkezett. Ezek közül néhány modellt (Passat, Scirocco) szelekről, míg másokat sportágakról, sporttal kapcsolatos fogalmakról (Derby, Polo, Golf) nevezték el.[1] A Golf elnevezés eredetére elterjedt elmélet még az is, hogy a Golf-áramlatról kapta a típusjelölést, hasonlóan más időjárási jelenségről elnevezett modellekhez, de ennek a valószínűsége kicsi, amit bizonyít, hogy bizonyos Golf típusváltozatok sebesség váltó gombjai – utalva a sportágra – golflabdára emlékeztető kialakítást kaptak."


A programok közt szerepelt a tesztvezetés,tombola, Golf VII GTI és Golf VII Variant (Volkswagenül ez jelenti a kombit) bemutató. Gondoltam, már csak ezekért is érdemes kimenni, fényképezőt viszont nem vittem. Miért nem? Mert egy ilyen rendezvényen nagyon sok ember van, az autókról nehéz normális képet készíteni, mert mindig arra sétál valaki, beülnek, stb (hisz ezért vannak kiállítva). Kiállított autók fotózása pedig amúgy se a kedvenc műfajom, mondanám hogy ezt már leírtam a WSR-es posztban, de azzal csúszom egy picit. Niki hozott gépet és a telefonom is nálam volt, így nem maradtok képek nélkül. Nem a szokásos, de jobb mint a semmi. A reggelt egy Continentálos tesztvezetéssel kezdtük. Ez arról szólt, hogy hoztak két teljesen egyforma autót (Golf VI Variant) és egy hasonló harmadikat (Golf VII) (nem tudom miért nem sikerült 3 egyformát összehozni, mikor ott állt a parkolóban még 3 céges 6os kombi...) . Ezeken 3 különböző gumi volt, az egyik autó vadi új Continental XY téligumin futott, a másik egy kínai vadi új téligumin a harmadikon (ezüst Golf VII) pedig egy kopott Continental téli volt. A feladat egyszerű volt: gáz, rá a felvizezett műgyantára majd a fékezési pontnál satu  és várjuk mikor áll meg az autó. Tanulság: az új Continentállal olyan tempóról még simán megállunk, amivel a másik kettővel már lecsúszunk a pályáról.


A feladat nagyon tanulságos volt, gumiválasztási szempontból nézve is, de igazából nem ez lepett meg. Az első autófoglaló én voltam a csoportban, rögtön lecsaptam a kínai gumis Golf kombira. Különösebb oka a választásnak nem volt, ez volt a legközelebb:) Mivel vezetéstechnikai pálya és a boxutca között mozgó buszjárat csak 20 percenként járt így megeshetett az a szerencsés helyzet, hogy a vége felé alig páran maradtunk 3 autóra. Így a kiosztott egy óra utolsó 15-20 percét végig tudtam autókázni átszállás nélkül. Hogy ennek az volt-e az oka, hogy a többiek megunták a dolgot, vagy csak nem akartak 20 percet ott állni, azt nem tudom, mindenesetre jól jött. Délután ugyanez előfordult.

Ami viszont igazán meglepő volt, az maga az autó volt. Sok kategóriatársában ültem már, abban is amit nagyon fájt, hogy a 7-es Golf legyőzött az év autója választáson, meg is volt a hajlam a "bosszúra" , hogy belekössek, hiszen NEM LEHET olyan jó, mint mondják. Képtelenség.
Elsőként a VI-os Golfon lepődtem meg. Mondták , hogy jó autó, sok is van belőle, nyilván nem lehet annyira rossz ha valami ennyire sikeres. Az első pár méter után kiderült, hogy nem az ,hogy nem rossz, hanem kifejezetten jó. Az autóról semmit nem tudnék kiemelni, csak azt, hogy minden úgy történt benne, ahogy történnie kell. Általában mindig van egy DE. Jó az Astra, DE...jó a Megane, DE... .
És ez a fantasztikus a Golfban...nincs DE. Jó és kész. A VII-es Golfról ugyanezt tudom elmondani, ugyanolyan jó mint a 6-os, csak más a műszerfal. Hopsz, de itt van DE ! A StartStop rendszer és az elektromos kézifék elsőre nagyon megviccelt. (Most akkor kiengedjem, vagy enged magától? Na most nem jár a motor...leállította az előző sofőr vagy a StartStop intézte?) Az vigasztalt, hogy másokat is megtréfált a dolog. DE másodjára már nem volt vele gond, ez a DE is kihúzva:)



A Golf egy tökéletesen elvégzett feladat. Nem mondom, hogy ezentúl VW-s háttérképem lesz mindenhol, de a típust nagyon megkedveltem.


A beharangozott katasztrófavédelmi bemutató elmaradt, de helyette vittek minden érdeklődőt egy pár körre egy tűzoltóautóval. Röviden: Félelmetes volt.



A boxokban egy rakás dolog ki volt állítva, el lehetett nézelődni, nagyon családbarát rendezvényre sikeredett a Golf találka.





A vezetéstechnikai centrum épületében pedig folyamatos előadás zajlott a gumikészítés folyamatáról. Itt az érdekes előadáson kívül volt lehetőség mintát vágni egy abroncsba, döfködni egy "öngyógyító" abroncsot, mind elég izgalmas volt.

Niki alkot:)
A végén pedig egy szerencsés, egy nagyon szépen és korrektül helyrerázott kettes Golffal mehetett haza. (Tombola fődíj) Mikor megérkeztünk, kinéztük Nikinek az autót, úgyis mostanában szeretne jogsizni, de sajnos lecsúsztunk róla. Sebaj, jó helyre ment.

Elég kevés és nem túl informatív a képanyag, cserébe Niki készített egy klassz videót az eseményről, amit megtalálsz ITT.

Z

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons