WTCC - Vasárnap - Beszámoló

A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.

A MILC VARÁZSA

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

MEGLEPETÉS A RINGEN

Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.

AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL

Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D

TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP

Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.

AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC

Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.

BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK

Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.

HÚSVÉTI BÁRÁNYOK

Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)

MARCICA

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)

MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.

2016. február 10., szerda

Színváltós BWC Courage wehrmachtswerk



Eme szösszenetben nem csak egy óráról szeretnék szólni, hanem magukról a wehrmachtswerkekről. Magát a bejegyzést az indikálta, hogy egy betegtársamtól hozzám került egy gyönyörű BWC Courage wehrmachtswerk, s mivel nagyon szeretem ezeket a szerkezeteket, így gondoltam, megemlékezem róluk, mivel elég nehéz információt találni a történetről. A wehrmachtswerkeknek nevezett szerkezeteknek jelen esetben semmi köze a német hadsereghez, a wehrmachthoz, hanem az elnévezés valószínűleg egy, az 1930-as években gyártott 13 Léniás (29,33 mm) szerkezettel hozható összefüggésbe, amelyet valóban a hadseregnek gyártottak, és kiváló pontosságú, és strapabíró szerkezet volt. 1944-ben a Genfi Obszervatórium Chronométer és versenyteszt részlege, egy új "D" kategóriát hozott létre ezeknek a szerkezeteknek. Megállapították, hogy minél nagyobb egy szerkezet átmérője, annál robosztusabb, és pontosabb tud lenni. Ez a 13 lénia bizonyult a legoptimálisabbnak, nem véletlen, hogy a legendás Omega 30T2 is ekkora csapágylemezre épült, a caliber számában a 30 az átmérőre utal, mm-ben. Egész pontosan ugye 29,33 mm. Tudomásom szerint két szerkezet kapta meg a wehrmachtswerk (továbbiakban ww) minősítést, az Adolph Shield által gyártott AS 1130-as, és az Unitas által gyártott UT 6325-ös szerkezet ütésbiztosított verziója. Sokan szerintem tévesen, több szerkezetre is ráfogják, hogy ww, pl. Omikronokra is, de hogyan lehetne egy ütésbiztosítás nélküli szerkezet és a hadsereg közt párhuzamot vonni? Gondoljunk csak bele, főhősünk a harcmezőn vetődik jobbra-balra, közben kap pofonokat az óra, ha abban nem ütésbiztosított billegő lenne, gyorsan ki is feküdne. Véleményem szerint kezeljük a helyén a dolgokat, és fogadjuk el, hogy két ww minősítésű werk létezik.
Az általam elidegenített BWC Courage-ban is egy ilyen ww, az Unitas 6325-ös dolgozik. Maga az óra nagyon szép megjelenésű, érdekes szálra húzott számlappal rendelkezik, amely egy acél tokban foglal helyet. Az órát nem sokat használhatták, mert a hátlapon még rajta van a gyári 2 ATM-es minősítés matricája:






Mivel néha használni is szeretném az órát, úgy döntöttem, leszervizelem, biztos, ami biztos, nem ismert az előélete. Kivettem hát a tokból, jól látható az óra és a perc mutató közepén, hogy rozsdás a negyedes kerék teteje, nem mostanában volt leszedve. A mutató állításnál is lehetett érezni, hogy szoros a kuplungja.





Mutatószett, számlap le, s ezután törnek fel belőlem a kérdések, mint a szódából a buborék.




Az órakerék közepén még mindig ott figyel a rozsdás tetejű negyedeskerék, de az órakerékről hiányzik a füstkarika. Aki nem tudná, a füstkarika egy vékony lemezke, ami meg van picit rugalmasan hajlítva, s rá van húzva az órakerékre, és neki feszül hátulról a számlapnak. Ez akadályozza meg, hogy az órakerék felemelkedjen. Nem hiszem, hogy gyárilag hagyták volna le, tehát a számlap már volt lent. Megfordítva a szerkezetet, kivettem a billegő felső köveit, és legnagyobb meglepetésemre, friss olajjal volt ellátva.




Ilyenkor szalad fel a szemöldököm a homlokomra, hogy szervizelt lenne az óra? De akkor miért száraz a felhúzó és mutatóállító rész, mint ahogy az az előző képen is látható, és miért a rozsda? Na mindegy, mentem tovább, tiszta, és száraz minden. Érdekes kilincs megoldása van, nem a hagyományos csavarfej alá szorított kis rugó, hanem egy nagy lemezke van formára vágva, és a kilincskerék alatt foglal helyet.




Érdekes módon, a billegő alsó köve is friss olajjal volt ellátva, tehát megerősítést nyert, hogy a számlap járt már lent. Ha már valaki ennyi energiát belefektetett, hogy kibontotta mindkét ütésbiztosítást, az nem értem, miért nem szervizelte le teljesen az órát? Na mindegy, valószínűleg a sok állás miatt besült, és hogy eladható legyen, legalább a billegőt beolajozták. Tökéletes állapotban van mindene, tényleg nem használták:




Én azért is szeretem ezeket a ww-ket, mert nagyon könnyű szerelni. Egyrészt a 13 lénia miatt jó nagy, a kerékrendszer jól átgondolt:




Először ugye a kerékrendszert kell felépíteni a csapágylemezre, és utána kell feltenni a kerekek hídját, lyukra játszva a kerekek tengelyvégeit, azaz a csapjait. Ezek a ww-k az órások nagy barátja, mert itt gyakorlatilag felrakja az ember a kerekek hídját, és lyukra is esnek a csapok, nem dőlöngélnek jobbra balra, igen nehéz elrontani ezt az óraszerelés egyik legveszélyesebb műveletét.




Nem úgy, mint a stiftes Ruhláknál, vagy bizony, jó pár Omegánál, ahol igen magasan vannak a kerekek súlypontjai. Olyanok, mint én pár sör-unicum után, dőlöngélnek jobbra-balra, miközben egyszerre kell a három csapot lyukra játszani. Ha valamelyik kimarad, jön a csaptörés. Nem is beszélve mondjuk egy jó kis Glashütte Spezimaticról, ahol egyszerre 8!, igen, betűkkel is leírom, nyolc csapot kell lyukra játszani!




És persze a ww-k szerkezeti és szerelhetőségi előnyei mellett nem elhanyagolható a pontossága is, mivel igen jól teljesítenek:




Igen, járáseltérése a nullával egyenlő, szépen sündörög a billegő, 289 fokos lengésszögével. És igen, ezt mind a két oldalán tudja, mint ahogy minden jól leszervizelt ww tudja. Na ezért szeretem őket, nem is igen hibásodnak meg. Lehet, hogy a sors hozta így, de a gyűjteményem első darabja is egy ww volt, a mai napig megvan, írtam is róla korábban a blogomban. 
Magyarázatra szorul még a cím, olyan érdekes a szálra húzás miatt a lapja ennek az órának, hogy ha szemből nézem, fekete, ha picit szög alatt, akkor kék, ha nagyobb szög alatt, akkor meg már zöld.






Imádom! :-) Egyébként is szeretem az érdekesebb, és a bicolor vagy texturált lapokat. 
Összefoglalásul pár kép a szerkezetekről.

Unitas 6325
 



Ez is Unitas 6325, más híd elrendezéssel:



AS 1130




AS 1130 hattyúnyakas finomszabályozóval. Még egy különbség, hogy külön van a gátkerék hídja:





 Zárszónak pár szebb ww a gyűjteményemből. 












Köszönöm a figyelmet!

2016. február 7., vasárnap

No most egy Nomost keltettem életre.

No most egy Nomost sodort elém a sors, hogy leheljek bele életet. A NOMOS egy viszonylag friss óragyártó, a Berlini fal leomlását követő évben alapították Németországban, Glashütte városában. Az induláskor még Svájcban pakolták össze óráikat, emiatt a NOMOS Glashütte SA. névért harcolniuk is kellett a bíróságon, ugyanis tisztességtelen versenyre hivatkozva, meg akarták tiltani nekik a név használatát. Végül be tudták bizonyítani, hogy a legtöbb értékteremtés Glashütte városában történik, így megtarthatták a nevet. Az első sikeres sorozatuk a bauhaus stílusú Tangente órák voltak, amelyekbe Peseux 7001-es werkeket tokoztak, egészen 2005-ig. Azóta saját fejlesztésű szerkezetekkel rukkoltak elő, és azkat tokozzák. Jelen történetünk főhőse is az indulás korszakából származik, a Peseux 7001-es werkkel szerelve:





Vízszintes genfi csíkozású hidak, kékített csavarfejek, pofásnak tűnő darab. Viszont élet alig volt benne, érdekes, mert nem tűnik annyira koszosnak, a billegő mégis alig élt. A lengésszáma tragédia, az egyik oldalán 138 fok, 



A másik oldalán 149 fok, nagyon kevés! 




Mindenképpen valahol 200 fok felett kellene lennie, és a képe sem igazán szép. Kiugrasztottam hát az elegáns acél tokból, és megcsodáltam a parádés bicolor számlapot:




Miután felocsúdtam, óvatosan megszabadítottam a kékített acél mutatószettől, és a laptól. Alatta semmi érdekes, egy szokványos csapágylemez köszönt rám:





Először a billegő felső ütésbiztosítását bontottam ki, és kivettem a lyukas követ és a fedőkövet:




Majd kivettem a billegőt, és megvizsgáltam a horgonyt. Annyira beleszáradt már a lyukas kövekbe az olaj, hogy feszültség alatt meg tudtam állítani középen a horgonyvillát, a két határoló stift között.




A motorrugóházon is látszódott már kívülről a szennyeződés:




Elpucoltam hát, a lyukas köveket tisztítófáztam is, és tűdörzsárral is végig mentem a furataikon:





Az eltakarított csapágylemez:




És a kerék rendszer. Az alsó kismásodperces szerkezetek jobb felépítésűek, mint a centrálosak, egy kerékkel kevesebbre van szükség, egyszerűbb szerelni is, és nekem strapabíróbbnak tűnnek:




Majd felkerült a kerekek hídja is:




És a motorrugó a hídjával. Üresen lefuttatva a kerékrendszert, szépen lefut, és a végén ahogy kell, megforog visszafelé a gátkerék:







Végül a járat is a helyére került, majd a megfelelő kenőanyagokkal ellátva, erőteljes mozgásba lendült a szerkezet. Most már sokkal egészségesebb a járása is, és a Horometeren mérve is látszik a tisztítás jótékony hatása:



Most 5 évig tovább szolgálhatja a gazdáját, remélem, újra találkozunk.








Köszönöm a figyelmet!

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons