2015. május 17., vasárnap

Omega Constellation cal. 1120 service

Egy Omega Constellation érkezett hozzám, friss vásárlású, és mivel az előélete nem ismert, így a gazdája, nagyon helyesen, egy friss szervizelés mellett döntött. 



Egy nagyon szép, genfi csíkozású, chronometer minősítésű Omega 1120-as automata szerkezet dolgozik benne, ami valójában egy ETA 2892-2-es szerkezet. Mindösszesen 2 évig tokozta csak az Omega ezt a szerkezetet.



Automata óráknál, az automatikát én mindig a még tokban lévő szerkezetről bontom le. Ha így egyben venném ki a szerkezetet a tokból, akkor utána problémás vele dolgozni. Így fejjel lefelé nem rakhatom le, mert a másik oldalán ugye ott a mutatószett, és a számlap, ha a rotorra rakom, akkor pedig forog rajta az egész. problémás vele bánni. A mutatószettet és a számlapot még csak-csak könnyű levenni, de utána a naptárrész néz velem farkasszemet, ahol azért már dolgozni kell. A naptárrészt sem szerencsés feltámasztani, hogy esetleg ekkor vegyem le a rotort, mert az elég sérülékeny. Ennél a werknél elég könnyen lejön egyben az automatika, a három rögzítőcsavar oldásával ki lehet emelni egyben az egészet.



Ezután alulról egy csavar oldásával bontható is a kerékrendszere a tisztításhoz. Rotor nélkül a szerkezet már nem nyújt valami szép látványt, érdekes megoldásokat alkalmaztak:



Most már kiemelhető a szerkezet a tokból, hiszen felfektethető a szerkezettartóra a szerkezet. A számlaplábakat rögzítő csavarok, nem a csapágylemez oldalába vannak becsavarva, mint ahogy azt a karóráknál megszokhattuk, hanem két lelapolt csavarral kerültek rögzítésre, a csapágylemez belső lapján, mint ahogy az a zsebóráknál szokásos. Apró figyelmesség, hogy a számlaplábak felett, a csapágylemezen van egy kis kiképzés, hogy könnyebben el lehessen távolítani a számlapot:



A számlap alatt, az ETA-tól megszokott elrendezésű naptárrész köszön vissza.






Most már megfordíthatjuk a szerkezetet, és folytathatjuk a bontást. Miután feszültségmentesítettük a szerkezetet, először a járatot vesszük ki, majd a megszokott sorrendtől eltérően, ennél a szerkezetnél előbb a kerékrendszert kell lebontani. Érdekes módon, a kerekek hídját egyetlen egy csavar fogja le!



Ezután jöhet a motorrugó hídja, a motorrugó és a kilincs szerkezet kibontása, majd a tisztítás:



Összeszerelést követően jöhet a beszabályozás. Ja, van még egy érdekesség, és egyben óvatosságra intő rész. A másodperc stop kar ennél a szerkezetnél, az automatika hídja által kerül rögzítésre. Ha lekerül a legelején az automatika hídja, akkor utána óvatosan forgassuk a szerkezetet, mert egyszerűen kihullik belőle. Én már csak akkor raktam vissza a helyére, amikor beraktam a werket a tokba, és az automatika felrakása előtt behelyeztem a helyére.

Beszabályozás után egész jó lett, volt egy kis sántítása, meg kapkodott, de beállítás után én megadom neki a chronometer minősítést. :-)))

Köszönöm a figyelmet!

1 megjegyzés:

Szia meg tudnád adni melyik az a két év amig ezt tokozta az Omega? Nekem is szándékomban áll egy ilyen vásárlása, ami lehet, hogy nálad kötne ki szervizre. Mennyire ajánlod a tipust? Köszi

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons