Eme bejegyzés címének magyarázata az, hogy az alábbi Orient órát már temették az egyik facebook órás csoportban. Történt ugyanis, hogy a gazdája feldobta a csoportban a viharvert órájának a képét, hogy mégis milyen óra ez, és mit érhet:
Jöttek is a szakértő kommentek, hogy 3000 Ft, meg hogy hamisítvány, indiai Orient, stb. Én még hamis Orientet nem láttam, inkább a Seiko 5-ösöket hamisították anno, de az meg elég könnyen felismerhető. Réz tokban, kézi húzós Seiko 5 nem igazán létezett.... :D Szó ami szó, egyből kihívásként tekintettem rá, és ráírtam a tulajdonosra, hogy szívesen kezelésbe venném. Szerencsére hajlott a dologra, és beutalta hozzám. Megérkezvén tényleg eléggé viharvert állapotban volt, kidolgozta az idejét. Egykoron biztosan napi használatban volt, nagyon koszos volt a tok is:
Kibontva a tokból a werket, ahogy elképzeltem, egy csodálatos számlap köszönt vissza rám. Természetesen az óra eredeti, Cal. 46493-as Orient werk dolgozik benne, nem indiai, vagy kínai csodawerk.
Szerencsére a naptárrész is sértetlen, nem ázott be, nincs összebarmolva:
A werket megfordítva, először az automatika kerül lebontásra, amely a japán werkeknél végtelenül egyszerű. Már itt is látszik, hogy nagyon koszos a szerkezet:
A járat kiszerelése után jöhet a motorrugó és a kerékrendszer közös hídjának a kibontása. Alatta is látni a koszt, valamint a motorrugó házban is felgyülemlett az elöregedett kenőanyag:
ELMA óramosóban alaposan elmosva az alkatrészeket, jöhet az igazi tisztítási feladat:
A kerekek hídján található két ütésbiztosított csapágyazás is, amelyeket ki kell bontanunk. Egyszer már leírtam édesapám Seiko 5 DX szervizelésénél, hogyan kell kibontani ezt a fajta ütésbiztosítást, de épp a múlt héten érdeklődött nálam egy frissen végzett órás, hogy van-e ilyen rugóm. Persze, hogy nem jól bontotta ki, és eltörött a rugó. Sajnos sok gyakorló órás sem tudja, hogyan kell jól csinálni. Az ütésbiztosított Marvin Cal. 560-asokban is ugyan ilyen rendszerű ütésbiztosítás van. Kibontom hát mindkettőt, még csak ki sem kell akasztani a kis lábacskáit, mert közte vidáman kifér a fedőkő. A lyukas kő pedig nem is kivehető, azt így is-úgy is a helyén kell megtakarítani:
Ha ezt elvégeztük, biztosan számíthatunk rá, hogy tökéletes lesz az óra járása, azonban ha elmulasztjuk, biztosan nem lesz az. Felépítem hát a kerékrendszert, az energiatárolóval együtt:
Elpucolom a billegő ütésbiztosított csapágyazásait is, majd beszabályozom az alap werket. Egész jól sikerült, minimális finomhangolás szükséges:
Már csak a tokot és a szíjat kell kezelésbe vennem:
A nap gyors dátumváltó gombját is ki kell bontanom, mert jelenleg nem látja el funkcióját, úgy be van alá rakódva a kosz, hogy nem nagyon lehet benyomni:
Végül egész pofás kis óra lett belőle, kár lett volna gombokért elvesztegetni. Kicsit késő van, holnap természetes fénynél majd csinálok szebb képeket, előzetesben ennyit tudok mutatni:
Köszönöm a figyelmet!
Dzsana
1 megjegyzés:
Gratula! Szép lett!
Megjegyzés küldése