WTCC - Vasárnap - Beszámoló

A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.

A MILC VARÁZSA

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

MEGLEPETÉS A RINGEN

Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.

AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL

Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D

TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP

Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.

AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC

Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.

BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK

Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.

HÚSVÉTI BÁRÁNYOK

Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)

MARCICA

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)

MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.

2015. július 3., péntek

Ferrari Racing Days

Még a 2014-es WSR-en említette Zsolti (Háfra Zsolt - RVO - Háfra photo), hogy 2015-ben a Hungaroringre is ellátogat a Ferrari versenysorozata, a Ferrari Racing Days. Mondhatni, ez a Ferrari WSRje, azzal a különbséggel, hogy itt nem feltörekvő fiataloknak biztosítanak helyet, és hogy nincsenek kiállítva a Ferrari autói, hogy az emberek szabadon nézegessék őket.



Sajnos ez a rendezvény nem ingyenes, a mezei hétvégi jegyért 3000 Ft-ot kérnek, és ezzel csak a tribünökre juthat el az ember, paddock jegy nincs, pedig volt ott is látnivaló.

A Ferrari tulajdonosok a paddockban parkolhattak

A szombati napon úgy döntöttünk, hogy körülnézünk a pályán, és megcsináljuk a szokásos képeket, a vasárnapot pedig a rajtrácsnak és a paddocknak szenteljük.

Ezekután elindultunk a tribünök felé, hogy lepacsizunk a helyi Stiggel (Baukó Levivel). A paddock részen parkolhattak a Ferrari tulajdonosok, a sok 458,430 és California között mégis egy nagy öreg volt a sztár, egy 512-es Testarossa...Nekem valamelyik ős NFS részből égett be ez az autó, de úgy láttam az ott járkáló embereken, hogy nem csak nekem:)

Ha valakinek nem lenne meg az NFS-es bemutató videó:


De vétek kihagyni Chris Harris videóját is:



Egyértelműen Ő volt a szombati nap sztárja a tulajdonosi parkolóban
A tribünök mögött a különböző árusokon kívül kivonult egy sátorral a Shell is, náluk különböző játékokon lehetett részt venni, majd elegendő számú pecsét után (mindegyik játék után 1 pecsét járt, 6 játék volt, 3-at kellett gyűjteni) bekerülhetett az ember a kalapba, melyből különböző ajándék tárgyakat sorsoltak minden órában. A bónusz a vasárnap délelőtti sorsolás volt, amikor egy olyan szerencsést sorsolnak ki, akit visz egy karikát Vettel a ringen. Ezek mellett a leadott pecsétgyűjtő lapok után azonnali ajándék is járt: bögre, multifunkciós szerszám, kisautó, Lego közül lehetett választani.

A Shimano kivonult egy pár bringával, meg egy ügyességi pályával is, bár ez a kicsiknek szólt, így ezt nem próbáltuk:)

Ezután szaladtunk a pályára meglőni a versenypályás képeket. Versenyre felkészített 458-asból már láttunk párat, ami igazán ütött az az FXXK volt. Persze kinézetre is...na de hangra:O Nagyon durva hangja van, mintha vihar lenne a pokolban...és igen, ez egy hybrid;) jójó van benne egy 6,2 literes V12-es blokk...












Szombaton nem volt túl sok néző, ezzel szemben a vasárnapi napra egy WTCC futam is irigykedhetett volna, ugyanis Vettel miatt iszonyatosan sokan jöttek ki.







Sebastian először egy F12 Berlinetta-val autóztatott meg pár szerencsést, majd ezután bepattant Alonso (vagy Massa) 2012-es autójába, szaladt egy-két gyors kört és rajzolt egy pár fánkot az aszfaltra:)










A vasárnapot teljesen betöltötte a Vettel vadászat, így rajta kívül mást nem is nagyon fotóztam aznap.




Niki videója az eseményről:



A Ferrari nem csak egy sportautógyártó...F1-es csapat...élő történelem...hanem szinte már egy vallás:) Fogalom, és az is marad, legalábbis amíg van benzin, addig biztosan. 80 év múlva pedig lehet, hogy születik majd egy ugyanilyen poszt, valaki mástól...Tesla Racing Days címmel...meglátjuk:)

Z

2015. május 17., vasárnap

Omega Constellation cal. 1120 service

Egy Omega Constellation érkezett hozzám, friss vásárlású, és mivel az előélete nem ismert, így a gazdája, nagyon helyesen, egy friss szervizelés mellett döntött. 



Egy nagyon szép, genfi csíkozású, chronometer minősítésű Omega 1120-as automata szerkezet dolgozik benne, ami valójában egy ETA 2892-2-es szerkezet. Mindösszesen 2 évig tokozta csak az Omega ezt a szerkezetet.



Automata óráknál, az automatikát én mindig a még tokban lévő szerkezetről bontom le. Ha így egyben venném ki a szerkezetet a tokból, akkor utána problémás vele dolgozni. Így fejjel lefelé nem rakhatom le, mert a másik oldalán ugye ott a mutatószett, és a számlap, ha a rotorra rakom, akkor pedig forog rajta az egész. problémás vele bánni. A mutatószettet és a számlapot még csak-csak könnyű levenni, de utána a naptárrész néz velem farkasszemet, ahol azért már dolgozni kell. A naptárrészt sem szerencsés feltámasztani, hogy esetleg ekkor vegyem le a rotort, mert az elég sérülékeny. Ennél a werknél elég könnyen lejön egyben az automatika, a három rögzítőcsavar oldásával ki lehet emelni egyben az egészet.



Ezután alulról egy csavar oldásával bontható is a kerékrendszere a tisztításhoz. Rotor nélkül a szerkezet már nem nyújt valami szép látványt, érdekes megoldásokat alkalmaztak:



Most már kiemelhető a szerkezet a tokból, hiszen felfektethető a szerkezettartóra a szerkezet. A számlaplábakat rögzítő csavarok, nem a csapágylemez oldalába vannak becsavarva, mint ahogy azt a karóráknál megszokhattuk, hanem két lelapolt csavarral kerültek rögzítésre, a csapágylemez belső lapján, mint ahogy az a zsebóráknál szokásos. Apró figyelmesség, hogy a számlaplábak felett, a csapágylemezen van egy kis kiképzés, hogy könnyebben el lehessen távolítani a számlapot:



A számlap alatt, az ETA-tól megszokott elrendezésű naptárrész köszön vissza.






Most már megfordíthatjuk a szerkezetet, és folytathatjuk a bontást. Miután feszültségmentesítettük a szerkezetet, először a járatot vesszük ki, majd a megszokott sorrendtől eltérően, ennél a szerkezetnél előbb a kerékrendszert kell lebontani. Érdekes módon, a kerekek hídját egyetlen egy csavar fogja le!



Ezután jöhet a motorrugó hídja, a motorrugó és a kilincs szerkezet kibontása, majd a tisztítás:



Összeszerelést követően jöhet a beszabályozás. Ja, van még egy érdekesség, és egyben óvatosságra intő rész. A másodperc stop kar ennél a szerkezetnél, az automatika hídja által kerül rögzítésre. Ha lekerül a legelején az automatika hídja, akkor utána óvatosan forgassuk a szerkezetet, mert egyszerűen kihullik belőle. Én már csak akkor raktam vissza a helyére, amikor beraktam a werket a tokba, és az automatika felrakása előtt behelyeztem a helyére.

Beszabályozás után egész jó lett, volt egy kis sántítása, meg kapkodott, de beállítás után én megadom neki a chronometer minősítést. :-)))

Köszönöm a figyelmet!

2015. április 24., péntek

SJ terepen

Már nagyon régóta vágytam sportkamerára, amit hurcolhatok magammal mindenhova, de a GoPro-k mindig túl drágának, az olcsóbb kategóriások pedig túl gagyinak bizonyultak. Tavaly találtam rá az SJ 4000 sportkamerára, amit nyáron meg is rendeltem. Azóta hurcolom magammal mindenhova és nagyon meg vagyok vele elégedve. Ár-érték arányban szerintem a legjobb vétel.





Eddig ezekben a posztokban találkozhattatok vele: 


Ez az egy év alatt alkalmam volt kipróbálni szárazföldön, vízben, víz alatt, hóban, esőben, napsütésben, sötétben, biciklin, autóban, de sajnos ezekről nem mindig születtek publikus videók, amit most igyekszem bepótolni. Erdőbe nem jártam még SJ-vel, ezért most készítettem nektek az első erdei közös tekerésünkről egy terepes videót. Szerintem a fény és útviszonyokhoz képest itt is teljesen jól szuperált. Szerintetek?


2015. április 13., hétfő

Használt óra vásárlási tanácsadó

Mivel elsősorban vintage órákkal foglalkozom, és tudom, hogy sokan gyűjtik ezeket az 1970-es évek előtt gyártott órákat, így most elsősorban nekik próbálom összeszedni, hogy mire érdemes odafigyelni, használt óra vásárlásnál. 

Ez a szösszenet elsősorban személyes megtekintéssel egybekötött vásárlásra vonatkozik, piacokon, vásárokban, esetleg személyes átvétellel egybekötött internetes vásárlásokra, mert kép alapján, netről nem lehet ezeket a dolgokat megállapítani. Anno nem igazán hamisították az órákat, kivéve az olasz Omega másolatokat, így igen kicsi az esély, hogy hamisított órába fussunk bele, ettől kevésbé kell tartani. Legjobban a kopásoktól kell tartani, mert ilyen idősebb óráknál nem ismert az előélet, és régen nem hangsúlyozták a kb. 5 évenkénti szerviz fontosságát. 

Na, nézzük sorjában, mit érdemes megnézni, ellenőrizni, használt óra esetén. A legjobb, ha úgy találkozunk az órával, hogy nem jár, nincs felhúzva. Ekkor azt szoktam csinálni, hogy a kezembe veszem, és picit megmozgatom,  „shakelem” az órát. Ha ekkor könnyedén megindul a másodpercmutató, és nem is áll meg azonnal, az azt jelenti, hogy a billegő nincs nagyon besülve. Ezután érdemes húzni rajta párat, hogy kiderüljön, nem törött-e a motorrugó. Automata óra esetében nem derül ki mindig, mert ha csak a legvégéből van letörve egy kicsi, azt még így nem fogjuk érezni, sajnos sok eladó nem szereti, ha felhúzzák az óráját. Ha van lehetőségünk, akkor természetesen húzzuk fel teljesen, de ha már egy párat sikerül rajta húzni, mielőtt ránk szól az eladó, már az is fél siker. :-) Ha sikerült járásba hozni, hallgassuk meg a hangját, számlappal felfelé is, és lefelé is. Mindkét oldalán egyenletesen kell járnia. Ha egyéb hangot hallunk valamelyik oldalán, pl. becsilingel, vagy dadogva jár, akkor bizony azzal a billegővel foglalkozni kell, le kell alkudni a vételárból. Ez akár egész költséges is lehet, mert ha elkopott a billegő csapja, az már nem olcsó dolog. Ha túl vagyunk a járás vizsgálaton, fogjuk meg a koronát, és mozgassuk meg fel-le. Erre azért van szükség, mert a csapágylemezben van csapágyazva a felhúzó tengely, és ha nem volt kenve normálisan, úgy ki tud kopni a csapágyazása, hogy képes a kezünkbe maradni a felhúzó tengely. Ha nagyon mozog, lötyög, akkor azt az órát tegyük is le, mert sok esetben javíthatatlan. Kisebb mértékű kopás még orvosolható, igaz nem esztétikus javítással, de nagyobb már nem.  Ha már ki van húzva a felhúzó tengely, akkor ellenőrizzük le a mutató állítást is. Ha nehezen lehet tekerni, túl szoros, akkor valószínűleg csak száraz a kuplung, ezen viszonylag könnyebben lehet segíteni. Ha viszont túl könnyen lehet tekerni. akkor a kuplung ki van kopva. Elég sok típusnál ezen is lehet segíteni, mert lehet összébb nyomni a negyedes keréken, azonban vannak olyan típusú kuplung megoldások, pl. Slava, Doxa 103, Omega egyes típusai, stb., aminél ha kikopik, nem lehet rajta állítani, mert csak három körömmel kapaszkodik a kerekünk a negyedes kerékhez. Ez csak cserével orvosolható, ami szintén költségesebb. 

Dátumos óra esetén ellenőrizzük a dátumváltás helyes működését is. Öregebb óráknál típus hiba, hogy eltörik a szotoar (setting lever spring). Ez azzal jár, hogy a felhúzó tengelyt ellenállás nélkül lehet a helyére visszatolni, mutatóállításból. Szinte magától beesik a helyére kis érintésre. Ezzel a problémával együtt lehet élni, azonban vannak olyan típusok, amelyeknél olyan erős a váltókar rugója, hogy egészséges szotoar nélkül nem fogjuk tudni rendeltetésszerűen használni az órát. 

Még a tokot érdemes megvizsgálni, régen leginkább réz ötvözetekből készültek, amelyek nikkelezésre, majd krómozásra kerültek. ha csak a bevonat van megkopva, könnyedén felújítható, azonban érdemes mindig megvizsgálni a tokfüleket. Szeretnek elkopni alulról, és veszélyesen közel kerülhet a fül aljához a rugós stiftek furata. A tok felújítás során, fel is kell csiszolni a tokot, és ha itt a fülnél nem marad falvastagság, át fog szakadni. Ez is javítható, de alkualap. Spiáterből is készültek tokok, ezeket onnan lehet megismerni, ha lekopott a króm réteg, hogy matt színű. Ezek a tokok nem javíthatóak, óvatosan lehet csak felújítani is őket. Kiszakadt, törött füles spiáter tokozású órát ne vegyünk meg. 

Egyébként egy órához szinte minden alkatrészt be lehet szerezni, de a legnehezebb a tokot, mert minden méretének stimmelnie kell. Szerintem összeszedtem a leglényegesebb dolgokat, ha valami még eszembe jut, vagy valaki másnak, kiegészítem.

És ami még fontos, ismeretlen előéletű használt órát mindenképpen szervízeltessünk le, még ha látszólag pontos is, mert különben visszafordíthatatlan károkat okozhatunk a szerkezetben, ha így járatjuk.



Köszönöm a figyelmet!

2015. április 5., vasárnap

Hűtőmágnes bárány

Még most sincs késő neki állni alkotni Húsvétra, íme egy újabb ötlet, amivel feldobhatjátok otthonotokat. Készíthetünk más formákat is ugyanezzel a technikával, például húsvéti tojást, nyuszit, csibét, kinek mi tetszik. Én a bárányoknál maradtam.



Hozzávalók:



  • Olló
  • 4 db gyöngy
  • Dekorgumi (rózsaszín, fehér, szürke)
  • Ragasztó
  • Mágnes lap
  • Mozgó szem
  • Fonal
  • Filctoll (fekete és piros)




Elkészítés:





Vágjuk ki a dekorgumikból a megfelelő formákat, ez esetben két fület, egy fejet, testet és a haját. Azután ragasszuk össze a testet a hajjal majd a fejjel is.






Azután ragasszuk fel a fületek és a szemeket is. Miután megszáradt a ragasztó, fordítsuk meg és ragasszuk fel a hátoldalára a mágneslapot.



 










Ha ez is meg van tűvel csináljunk négy lyukat a karoknak és a lábaknak. A fonalból vágjunk két egyforma részt, majd tűvel füzük át a karokon, majd a lábakon is.
                                            


















Végül ragasszuk a gyöngyöket a fonalak végére és készen is vagyunk.







Jó munkát és Kellemes Húsvéti Ünnepeket! :)







2015. április 2., csütörtök

Húsvéti cserépnyuszi

Bizonyára már javában készültök a húsvétra, így jól jöhet minden ötlet, amivel feldobhatjátok az otthonotokat, vagy örömöt szerezhettek a locsolóknak. Ma egy szuper egyszerű, de annál édesebb nyuszit készítettem el, amit ti is nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthettek otthon. 


Hozzávalók:



  • Folyékony ragasztó, vagy ragasztópisztoly
  • Olló
  • Filctoll (fekete és piros)
  • Cserép (mini)
  • Papír tojás
  • Dekorgumi (szürke és rózsaszín)
  • Ceruza
(Mindegyik hozzávaló könnyen beszerezhető bármelyik hobby boltban ha nincs otthon)


Elkészítése:





Rajzoljuk fel a füleket és a lábakat a szürke dekorgumi hátuljára. Ha ezzel készen vagyunk vágjuk ki őket, majd a rózsaszín dekorgumiból készítsük el a fül belsejét és a tappancsokat. Természetesen választhatunk mást színeket is amik passzolnak egymáshoz például fehér és fekete, fehér és szürke, szürke és sötétszürke és így tovább.





Ha kivágtunk mindent, ragasszuk a szürke részekre a rózsaszíneket. Miután megszáradt minden feltudjuk ragasztani a füleket a nyuszi fejére, a lábakat pedig a cserép szélére. Ha ezzel is megvagyunk nincs más hátra mint összeilleszteni a fejet a testtel.







Végül rajzoljuk meg tetszés szerint a nyuszink szemét, orrát, bajszát és száját. Készen is van a Húsvéti Nyuszink. 

Tipp: Ha szeretnéd, hogy aprólékosabb legyen a nyuszid, vagy nem tetszik a cserép színe, akril festékkel kedvedre díszítheted, valamint kis pomponokból kezeket és farkat is készíthetsz neki.





Kellemes készülődést és jó munkát! :)

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons