WTCC - Vasárnap - Beszámoló

A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.

A MILC VARÁZSA

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

MEGLEPETÉS A RINGEN

Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.

AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL

Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D

TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP

Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.

AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC

Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.

BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK

Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.

HÚSVÉTI BÁRÁNYOK

Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)

MARCICA

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)

MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.

2015. november 8., vasárnap

Édesapám Seiko5 DX 6106C werkjének szervizelése

Ezen órának nagy lelkesedéssel fogtam neki, hiszen mellett nőttem fel, ugyanis ez édesapám órája. Ez egy Seiko5 DX, amit több, mint 40 évvel ezelőtt, Kuwaitban vett. Mesélte, hogy ott úgy árulták őket, hogy agyonüthetetlen órák, dobálták a földre, meg átmentek rajtuk autóval, hogy csalogassák a vevőket. Mindenesetre apu benevezett egyre, és több, mint 30 évig nyúzta. A kuwaitiak sem mondták anno apunak, hogy a mechanikus órákat 5 évente szervizelni kell, így hajtotta, amíg meg nem állt. Aztán pár évvel ezelőtt kapott egy életmentő beavatkozást, amitől ugyan elindult, de nem volt tökéletes. Idáig bírta, s mostanra, hogy én is felszívtam magam tudással, így nekiálltam. Olyan nagy hévvel kezdtem neki, hogy el is felejtettem a kiinduló állapotot lefényképezni, így kénytelen voltam most egy képet leszedni a világhálóról, hogy néz ki egyben a werk:




A hagyományos Seiko5-ökhöz képest ez a werk egy kicsit másabb, az automatika egy híd alatt helyezkedik el, míg a szokásos Seiko5-ösöknél közvetlen a rotor alatt van. Az automatika is jó koszos volt, mindenképpen szét kell bontani.






Ennek a szerkezetnek az egyik nehézsége, hogy a gátkerék és a közkerék is ütésbiztosított. A lyukas kövek fixen vannak a csapágylemezbe préselve, a fedőköveket pedig egy-egy rugó tartja a helyén. Marvin 560-as werkeken láttam még ilyen ütésbiztosítást:
 




El kell, hogy mondjam, vannak olyan praktizáló órások, akik nem tudják, hogy ezt a fajta ütésbiztosítást, hogy kell kibontani! Persze én sem így születtem, a mesterem mutatta meg. Ők egyszerűen csak kimossák a hidat, és alulról beolajozzák. Ez azért nem jó, mert így, sem a lyukas kő belső faláról, sem a fedőkőről nem lehet eltávolítani a rászáradt olajat. Mivel nem vagyok irigy ember, megosztom a titkot, hátha ezzel segítek valakin. Ez egy trapéz alakú rugó, a két szára, és a tetején lévő kis pöcök van beakasztva a csapágyazás peremébe. A bátrabbak közül akik megpróbálták kibontani, a két lábával kezdtek el próbálkozni, azt kiakasztani, s rendszerint ilyenkor el is törik az a rugó. A kibontás titka, hogy a felső kis pöcköt kell kiakasztani oly módon, hogy a pöcök mellett be kell nyúlni egy kis csavarhúzóval, és vízszintes irányban lefelé el kell tolni a rugót. Ekkor ki fog pattanni a felső kis pöcök, s máris nyitható lesz a cucc. Ekkor már középre lehet húzni a rugót, a legnagyobb átmérőhöz, és ekkor már kiakasztható a rugó, nem fog eltörni.



És a kibontott állapot:




Az alábbi képen jól látszik, hogy milyen koszos tud lenni a fedőkő, az a fekete pötty a kő közepén, az bizony a rászáradt olaj. Az ott is marad, ha nem kerül ily módon kibontásra. 




Durva, mi? És sajnos sok kolléga annyira lusta, hogy még a billegőknek az ütésbiztosítását sem bontják ki, hanem automata olajozóval, hátulról beolajozza. Ugyan ilyen koszos az a kő is... Ennél a werknél, csak úgy bónuszként, a csapágylemezen is meg kell ismételnünk ezt a mutatványt. Általában csak a kerekek hídján szokott lenni ütésbiztosítás, hát itt sajnos nem, de bármennyire is idegtépő meló, meg kell csinálni, nincs mese:



Ha ezt nem csináljuk meg, soha nem lesz tökéletes az óra járása. Csak ez a 4 kő kibontása, kitisztítása, beolajozása, és visszahelyezése egy órahosszába került! Talán ezért nem kínlódnak vele sokan, pedig muszáj lenne. Nekem is kivette az energiámat, így mára félbe is hagytam az összepakolását. Persze azért haladtam még vele egy kicsit. Kipucoltam mindent, a köveket külön még tisztítófáztam, és dörzsáraztam is:



Ami még említésre méltó, hogy ez egy másodperc stoppos werk, igen érdekes a stop kar, az a réz színű kétkarú cucc:



Összepakoltam még a kerékrendszert is:




És a járat is a helyére került, megdobbant a szíve:



Mára ennyi, elfáradtam, az alap werk él, még az automatikát és a naptárrészt is össze kell rámolni, azért maradt még így is mit feltenni:



Ma már ez a negyedik óra, amit csinálok, meg kell pihennem, holnap majd befejezem. Addig legalább tesztelődik az alap werk, s mielőtt folytatnám, rámérek majd még egyszer gépen, innen még midig könnyebb visszabontani bármit is.
Holnap folyt.köv.


2015. október 20., kedd

Omega Geneve, szovjetesítve.

Érkezett hozzám egy Omega Geneve, szervizelésre. Gondoltam, mi baj lehet, hiszen csak egy sima szervizről van szó, első ránézésre az óra is nagyon szép állapotban volt.



A hátlapot lepattintva a werk szélén már látszott némi zöldség, a beázás egyértelmű jelei, a korona felől. A felhúzó tengely is meglehetősen rozsdás állapotban van.



A mutatókat egy pozícióba állítottam a majdani könnyebb levételükhöz. Sajnos csalódva láttam, hogy az első nekifutásra szépnek tűnő lap nem hibátlan, kontár mutatóleszedések nyomai vannak a mutatók tövében. Kár érte, nagyon szép állapotban meghagyta az idő a lapot...



A számlap levétele után jött a következő meglepetés. A dátumtárcsát rögzítő két csavar egyike, a képen a felső, a 20-as szám alatt, szépen beletörve a csapágylemezbe, lifeg a lemez a helyén.


Továbbá a billegő incabloc rugójának az egyik szára ki van nyitva, ez sajnos annyira nem látszik a képen. Vajon milyen meglepetés ér még? A naptárrésze elég könnyen szerelhető az Omegának, kevés esély van rá, hogy bármi elugorjon.



Ezt lebontva, s megfordítva, jól látszik a csapágylemezen a beázás okozta oxidáció:



 A billegőt kivéve jön az újabb meglepetés, hol van a horgonyhíd egyik lefogató csavarja?



Szerencsére több meglepetés nem ért a szétbontás során, szépen elpucoltam mindent. A fenti képen jól látható a lyukas kövekre rászáradt olaj. Nagy nehezen sikerült kivarázsolnom a beletört naptártárcsa rögzítő lemez lefogató csavarját is.



Elkezdtem összelapátolni, s a horgony hídjához csavart keresni. Mivel nem állnak itt hegyekben Omega roncsok, kénytelen voltam a szovjetek közt keresgélni. A csavar hossza, átmérője, a menet emelkedése, és a csavarfej átmérője és magassága is egyaránt fontos. A menet egyértelmü, miért fontos, különben be sem lehet hajtani a menetes furatba. A hossza is fontos, mert különben átnyúlik a csapágylemezen, s beleszól a naptár munkájába. A csavarfej ha egy kicsit kilóg a síkból, akkor pedig a billegőkerék fog hozzáérni, s megállítja, vagy fékezi a billegőkerék lengését. Végül egy szovjet Poljot 2614.2H horgonyhíd csavarja bizonyult a legmegfelelőbbnek. A hossza pont akkora volt, mint a másik, eredeti csavaré, a csavarfej magassága is jó, egy picit kisebb az átmérője, de nem annyival, hogy ne szorítaná le a hidat. Tökéletes, mint a bolond lány, már csak a helyére beépítve fényképeztem le.



Itt azért már felsejlik, hogy szép lett a werk. :-) Na, de miután helyére került a járat is, beszabályoztam gépen a lengését, meg a járását, meg a billegőjének a ringását. (Kis Grófó után szabadon). Ezután jöhetett a duri a naptártárcsa lefogató csavarjához. Egyetlen egy fajta csavar felelt meg a menet követelményeinek, egy szovjet Wostok kiváltókart rögzítő rugójának (setting lever spring) csavarja. Azonban nagyon kilógott a síkból, mert még ennek a "hatalmas" csavarnak a csavarfej átmérője is nagy volt. Bocs az életlen képért, nem én focusáltam, hanem a technika.



Befogtam hát a falusi esztergába:



 És redná, adtam a pofájának: :-))))



De a foglalkozás elérte a célját, végül csak szépen befeküdt a helyére, mint a macska a meleg ágyba. A nagy izgalomban erről elfelejtettem képet készíteni, de mindent mégse lehet kitárni, mi lesz az olvasó fantáziájával? :-) A sok meglepetés, és a szovjet csavarok beépítése után mégiscsak óra lett belőle. A tok olyan volt, mint egy rossz pálinka, karcos, így felhúztam egy kicsit. A hátlapot nagyon nem mertem, mert egy A4-es műszaki rajzlap is vastagabb nála, még a végén nyitott hátlapos lesz.





Úgy érzem, kihoztam belőle, amit lehet, remélem, a gazdija is elégedett lesz vele:






Köszönöm a figyelmet!

2015. szeptember 27., vasárnap

Kamionfesztivál Budapest - Vasárnap

Vasárnap ismét kilátogattunk a ringre, de a második nap mindig más. Szombaton este átnéztem a képeket, melyik kanyarban kiről, milyen kép sikerült, és át tudtam gondolni, hogy mi hiányozhat még, hol lehet érdemes próbálkozni. Igazából csak a "Kiss Norbi a dobogó tetején" kép hiányzott, Nikinek pedig a versenypályás felvételek, így be tudtuk osztani a teendőket, hogy mindenről legyen anyag. Íme a vasárnapi képek, videó pedig hamarosan.
Teljes vasárnapi képanyag: Kamionfesztivál - Vasárnapi képek







































Z

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons