WTCC - Vasárnap - Beszámoló

A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.

A MILC VARÁZSA

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

MEGLEPETÉS A RINGEN

Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.

AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL

Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D

TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP

Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.

AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC

Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.

BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK

Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.

HÚSVÉTI BÁRÁNYOK

Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)

MARCICA

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)

MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.

2016. október 10., hétfő

A sírból visszahozott Orient automata.

Eme bejegyzés címének magyarázata az, hogy az alábbi Orient órát már temették az egyik facebook órás csoportban. Történt ugyanis, hogy a gazdája feldobta a csoportban a viharvert órájának a képét, hogy mégis milyen óra ez, és mit érhet:




Jöttek is a szakértő kommentek, hogy 3000 Ft, meg hogy hamisítvány, indiai Orient, stb. Én még hamis Orientet nem láttam, inkább a Seiko 5-ösöket hamisították anno, de az meg elég könnyen felismerhető. Réz tokban, kézi húzós Seiko 5 nem igazán létezett.... :D Szó ami szó, egyből kihívásként tekintettem rá, és ráírtam a tulajdonosra, hogy szívesen kezelésbe venném. Szerencsére hajlott a dologra, és beutalta hozzám. Megérkezvén tényleg eléggé viharvert állapotban volt, kidolgozta az idejét. Egykoron biztosan napi használatban volt, nagyon koszos volt a tok is:





Kibontva a tokból a werket, ahogy elképzeltem, egy csodálatos számlap köszönt vissza rám. Természetesen az óra eredeti, Cal. 46493-as Orient werk dolgozik benne, nem indiai, vagy kínai csodawerk.





Szerencsére a naptárrész is sértetlen, nem ázott be, nincs összebarmolva:





A werket megfordítva, először az automatika kerül lebontásra, amely a japán werkeknél végtelenül egyszerű. Már itt is látszik, hogy nagyon koszos a szerkezet:




A járat kiszerelése után jöhet a motorrugó és a kerékrendszer közös hídjának a kibontása. Alatta is látni a koszt, valamint a motorrugó házban is felgyülemlett az elöregedett kenőanyag:




ELMA óramosóban alaposan elmosva az alkatrészeket, jöhet az igazi tisztítási feladat:




A kerekek hídján található két ütésbiztosított csapágyazás is, amelyeket ki kell bontanunk. Egyszer már leírtam édesapám  Seiko 5 DX szervizelésénél, hogyan kell kibontani ezt a fajta ütésbiztosítást, de épp a múlt héten érdeklődött nálam egy frissen végzett órás, hogy van-e ilyen rugóm. Persze, hogy nem jól bontotta ki, és eltörött a rugó. Sajnos sok gyakorló órás sem tudja, hogyan kell jól csinálni. Az ütésbiztosított Marvin Cal. 560-asokban is ugyan ilyen rendszerű ütésbiztosítás van. Kibontom hát mindkettőt, még csak ki sem kell akasztani a kis lábacskáit, mert közte vidáman kifér a fedőkő. A lyukas kő pedig nem is kivehető, azt így is-úgy is a helyén kell megtakarítani:





Ha ezt elvégeztük, biztosan számíthatunk rá, hogy tökéletes lesz az óra járása, azonban ha elmulasztjuk, biztosan nem lesz az. Felépítem hát a kerékrendszert, az energiatárolóval együtt:




Elpucolom a billegő ütésbiztosított csapágyazásait is, majd beszabályozom az alap werket. Egész jól sikerült, minimális finomhangolás szükséges:


 


Már csak a tokot és a szíjat kell kezelésbe vennem:





A nap gyors dátumváltó gombját is ki kell bontanom, mert jelenleg nem látja el funkcióját, úgy be van alá rakódva a kosz, hogy nem nagyon lehet benyomni:





Végül egész pofás kis óra lett belőle, kár lett volna gombokért elvesztegetni. Kicsit késő van, holnap természetes fénynél majd csinálok szebb képeket, előzetesben ennyit tudok mutatni:



Köszönöm a figyelmet!
Dzsana

2016. szeptember 26., hétfő

Poljot Sturmanskie Air Force Navigátor Chronograph

A tegnapi és a mai nap egy Poljot Sturmanskie Chronograph volt terítéken, mert nem működött a chronograph rész. Nemzetközi oldalakon nevezik Aviatornak, Air Force Navigátornak, Military Watch-nak, szóval szegénykémnek elég sok beceneve van. Mindenesetre nekem a kedvenc szovjet chronom, van is a magán gyűjteményemben jó pár darab belőle. Na de most koncentráljunk a kis betegre.







Látni a werken szabad szemmel is, hogy nem mostanában volt szervizelve. A hajszálrugó is alig lélegzett, így jobbnak láttam egy teljes szerviz alá vetni, mielőtt a stopper résszel kezdek foglalkozni. Hátha nem is kell majd neki külön törődés, és egyszerűen csak a kosz miatt nem működik rendesen. Kitessékeltem hát a tokból, a karcos plexi alatt egész szép állapotú lap rejtőzött:




Szovjet létére, viszonylag egyszerű, jól szerelhető naptárrész bújik meg a lap alatt:





A csapágylemezről lebontva mindent, rámehetünk a werk felőli oldalra. Egy saját gyártású Poljot 3133-as kaliber található benne, amelyet a szovjetek a svájci Valjoux 7734-es werkről másoltak le. Igen nagy a hasonlóság köztük:




Először a járatot bontom ki, majd a szívtárcsa és a percgyűjtő kerekének a hídját veszem le:




Ezután az indító és a stop kart bontom le, majd alattuk bújik meg a chrono híd csavarjai:



 
A Chrono híd szépen lejön egyben, és ekkor eljutunk egy normál hagyományos Poljot 3105-ös kaliber szintjére, mint amilyet egy korábbi posztomban bemutattam már.  




Ezután már csak a perc kerék csapjáról kell lehúzni a kereket, és mehet tovább a bontás, s végül mehet minden a mosóba. Na jó, nem minden, a számlap meg a naptártárcsa nem, ja meg a foszforozott mutatók sem. :-)




 Összeszerelés a szétszerelés ellentétes művelete. :-)) Ha összeáll az alapwerk, igaz, a chrono hídja felkerült, de már ekkor beszabályozom az alapwerket, hogy lássam, minden rendben van-e. Innen még mindig egyszerűbb visszabontani, ha valami van, de nem, szerencsére minden paramétere tökéletes. 




 Visszakerül a szívtárcsa és a percgyűjtő kereke is, majd a közös hídjuk is. Tökéletes az összhang, minden síkban van, minden hajt mindent. Felcsillan a remény, hogy jó lesz a stopper rész is:





Végül helyére kerül a stoppert mozgató mechanizmus is:




Most már mehet össze a naptárrész is, számlap, mutatók, s jöhet a főpróba. Tádám, a stopper rész is kiválóan működik, szerencsémre csak koszos volt, ennyit jelent egy sima tisztítás. Kicsit optikailag is kicsinosítottam, most már régi fényében ragyog:






Köszönöm a figyelmet!
Dzsana

2016. szeptember 10., szombat

Kinek nem Inge(rsoll), ne vegye magára.


Az Ingersoll óramárkát 1892-ben alapították az Egyesült Államokban. Amit a ford T-modell jelentett az autóiparnak, azt jelentette az Ingersoll az óraiparnak. Olcsó órákat kezdett gyártani hatalmas volumenben, elárasztották vele az amerikai lakosságot. Az első óráikat 1 dollárért árulták, így született meg a dollar watch becenév. 1904-ben nyitottak Európa felé, amikor is megnyitották első üzletüket Londonban, majd pár évre rá egy gyárat is felhúztak itt. 1920-ban az amerikai anyavállalat összeomlott, majd rá egy évre az angliai is csődbe ment. 1922-ben a Waterbury Clock Company felvásárolta az addigra teljesen angol tulajdonú céget, majd a második világháború után, 1944-ben átkeresztelték, az új neve United States Time Corporation lett, amely jelenleg a Timex Group USA. Ezen időszak alatt, 1930-ban született meg általuk az első Mickey Mouse óra, amelyet számos Walt Disney figurás példány követett. Az 1980-as években ismét tulajdonost váltott a márka, majd végül ismeretlen időpontban, igaz brit anyavállalattal, de mint oly sok régi óramárka, kínai leányvállalathoz került, ő a Herald csoporthoz. Ezen posztom példánya is már innen került ki, egy 10 éves, nyitott szívvel született automata karóra. Most kapta meg tőlem az első szervizt, már bohóckodott a lelkem.







A hátlapot levéve látható, hogy a tömítés egész jól ellátta feladatát, viszonylag rend van odabent.




Szokásomhoz híven, az automatikát még a tokban lebontom, hogy utána kényelmesen, és az automatikát nem nyomva bonthassam a számlap felől az órát. Mivel ez egy nyitott szíves kivitel, hátulról nem sok minden tárulkozik elénk.




Most már kiugorhat a tokból, és kezdődhet a számlap oldal felőli bontás, ott már sokkal több érdekességgel találkozhatunk. A szerkezet bal oldalán, egy kis segéd körben találhatóak a napok, a jobb oldalon a hónapok, és északon helyezték el a napokat.




A napokat két külön álló naptárcsa koronggal oldották meg:




A billegőhíd két ponton van rögzítve a csapágylemezhez, kékített csavarokkal, kiugrasztjuk hát a helyéről. Ennél a számlap alatti megfejtésnél fordítva kell gondolkodnunk, mivel a járat átkerült a megszokottól eltérő oldalra.




A segédkörök hídját lebontva láthatóvá válik a sok mozgató / ugrasztó rugócska. Ez a rész, az órát nem leszólva egy kicsit kínaisra sikerült, erről majd még később beszélünk.




 A sok zubehör miatt csak két mosókosárban fért el a cucc, általában egy kosárban el szoktam férni.




Plusz nem beszélve a finomabb, és a nem mosható alkatrészeiről:





A megszokottól eltérően, a csapágylemez belső oldalán van a billegő ütésbiztosított csapágyazása, mivel ugye a billegő a külső oldalra került.



Az incabloc rugó a Longines órákéhoz hasonlít, ezt kibontva tisztítható a lyukas kő és a fedő kő. Muszáj megtenni, nem szabad automata olajozóval, hátulról megoldani az olajozást, mert a rászáradt olajat nem lehet kitakarítani szétbontás nélkül:






Tisztítás után felépíthető a kerékrendszer:



Majd megfordítva a szerkezetet a járat is a helyére kerülhet:



Természetesen erről az oldalról is ugyan úgy ki kell bontani az ütésbiztosított csapágyazást:




Most már összerakható a számlap alatti naptárrész teljesen. Megígértem, hogy visszatérek egy kicsit a kissé kínai megoldásra. A naptártárcsa mozgató mechanizmusát igen kínlódva tudtam összerakni. A mutatójának tengelyét forgató fogaskerék alján van egy csonk, amely egyszerűen csak bele van állítva a csapágylemezbe fúrt furatba. Eddig nem is lenne baj, de a fogaskeréknek van egy ugrasztó karja, amelyet egy igen erős rugó nyom neki a fogaknak. Ahogy próbáltam betenni a helyére, hol a fogaskerék billent ki a helyéről, hol az ugrasztó kart lőtte el a rugó, mivel nem stabilan áll az egész cucc, és csak egy lemez szorítja le, és tartja a helyén, nehéz volt összehozni, hogy éppen hogy megálljon a helyén, és a leszorító lemezt rá tudjam tenni. A bal oldali, pirossal bekarikázott rész az. Ráadásul alatta ott a gyorsváltó karja a rugójával, amely rugó igen csak kikívánkozott a helyéről. Párszor volt térdre imára. 





Végül összeállt, egy darabig nem szeretném szétszedni, mehet vissza a tulajdonosához. :-)




Köszönöm a figyelmet!
Dzsana

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons