2013. október 1., kedd

Mert Golfozni jó!

Úgy emlékszem először az idei első Totalcar Trackday alkalmával tűnt fel a dolog, hogy idén is lesz Golf-találkozó a Hungaroringen. Tavaly volt az első, de az nekem kimaradt. A Szeptember elég sűrű volt Hungaroringes programokat tekintve, de úgy voltam vele, hogy addig kell menni amíg van. Eredetileg úgy terveztem, hogy idén nekem ez a Golf-nap lesz az utolsó Hungaroringes látogatásom, de reméljük ha minden összejön, akkor nem így lesz.

Az év autója - 2013
Sose voltam nagy VW rajongó, a Golfért meg pláne nem voltam oda. Vitán felül áll , hogy kategóriát teremtett vele a VW és mércét állított fel.


"Vicces info": Sokan úgy gondolják, hogy a Golf a Golf áramlatról kapta a nevét.A Wikipédián utánaolvasva kiderült, hogy ez nem feltétlenül így van:

"A Volkswagen cég a Bogár utáni korszakában, az 1970-es évek elején több modellel jelentkezett. Ezek közül néhány modellt (Passat, Scirocco) szelekről, míg másokat sportágakról, sporttal kapcsolatos fogalmakról (Derby, Polo, Golf) nevezték el.[1] A Golf elnevezés eredetére elterjedt elmélet még az is, hogy a Golf-áramlatról kapta a típusjelölést, hasonlóan más időjárási jelenségről elnevezett modellekhez, de ennek a valószínűsége kicsi, amit bizonyít, hogy bizonyos Golf típusváltozatok sebesség váltó gombjai – utalva a sportágra – golflabdára emlékeztető kialakítást kaptak."


A programok közt szerepelt a tesztvezetés,tombola, Golf VII GTI és Golf VII Variant (Volkswagenül ez jelenti a kombit) bemutató. Gondoltam, már csak ezekért is érdemes kimenni, fényképezőt viszont nem vittem. Miért nem? Mert egy ilyen rendezvényen nagyon sok ember van, az autókról nehéz normális képet készíteni, mert mindig arra sétál valaki, beülnek, stb (hisz ezért vannak kiállítva). Kiállított autók fotózása pedig amúgy se a kedvenc műfajom, mondanám hogy ezt már leírtam a WSR-es posztban, de azzal csúszom egy picit. Niki hozott gépet és a telefonom is nálam volt, így nem maradtok képek nélkül. Nem a szokásos, de jobb mint a semmi. A reggelt egy Continentálos tesztvezetéssel kezdtük. Ez arról szólt, hogy hoztak két teljesen egyforma autót (Golf VI Variant) és egy hasonló harmadikat (Golf VII) (nem tudom miért nem sikerült 3 egyformát összehozni, mikor ott állt a parkolóban még 3 céges 6os kombi...) . Ezeken 3 különböző gumi volt, az egyik autó vadi új Continental XY téligumin futott, a másik egy kínai vadi új téligumin a harmadikon (ezüst Golf VII) pedig egy kopott Continental téli volt. A feladat egyszerű volt: gáz, rá a felvizezett műgyantára majd a fékezési pontnál satu  és várjuk mikor áll meg az autó. Tanulság: az új Continentállal olyan tempóról még simán megállunk, amivel a másik kettővel már lecsúszunk a pályáról.


A feladat nagyon tanulságos volt, gumiválasztási szempontból nézve is, de igazából nem ez lepett meg. Az első autófoglaló én voltam a csoportban, rögtön lecsaptam a kínai gumis Golf kombira. Különösebb oka a választásnak nem volt, ez volt a legközelebb:) Mivel vezetéstechnikai pálya és a boxutca között mozgó buszjárat csak 20 percenként járt így megeshetett az a szerencsés helyzet, hogy a vége felé alig páran maradtunk 3 autóra. Így a kiosztott egy óra utolsó 15-20 percét végig tudtam autókázni átszállás nélkül. Hogy ennek az volt-e az oka, hogy a többiek megunták a dolgot, vagy csak nem akartak 20 percet ott állni, azt nem tudom, mindenesetre jól jött. Délután ugyanez előfordult.

Ami viszont igazán meglepő volt, az maga az autó volt. Sok kategóriatársában ültem már, abban is amit nagyon fájt, hogy a 7-es Golf legyőzött az év autója választáson, meg is volt a hajlam a "bosszúra" , hogy belekössek, hiszen NEM LEHET olyan jó, mint mondják. Képtelenség.
Elsőként a VI-os Golfon lepődtem meg. Mondták , hogy jó autó, sok is van belőle, nyilván nem lehet annyira rossz ha valami ennyire sikeres. Az első pár méter után kiderült, hogy nem az ,hogy nem rossz, hanem kifejezetten jó. Az autóról semmit nem tudnék kiemelni, csak azt, hogy minden úgy történt benne, ahogy történnie kell. Általában mindig van egy DE. Jó az Astra, DE...jó a Megane, DE... .
És ez a fantasztikus a Golfban...nincs DE. Jó és kész. A VII-es Golfról ugyanezt tudom elmondani, ugyanolyan jó mint a 6-os, csak más a műszerfal. Hopsz, de itt van DE ! A StartStop rendszer és az elektromos kézifék elsőre nagyon megviccelt. (Most akkor kiengedjem, vagy enged magától? Na most nem jár a motor...leállította az előző sofőr vagy a StartStop intézte?) Az vigasztalt, hogy másokat is megtréfált a dolog. DE másodjára már nem volt vele gond, ez a DE is kihúzva:)



A Golf egy tökéletesen elvégzett feladat. Nem mondom, hogy ezentúl VW-s háttérképem lesz mindenhol, de a típust nagyon megkedveltem.


A beharangozott katasztrófavédelmi bemutató elmaradt, de helyette vittek minden érdeklődőt egy pár körre egy tűzoltóautóval. Röviden: Félelmetes volt.



A boxokban egy rakás dolog ki volt állítva, el lehetett nézelődni, nagyon családbarát rendezvényre sikeredett a Golf találka.





A vezetéstechnikai centrum épületében pedig folyamatos előadás zajlott a gumikészítés folyamatáról. Itt az érdekes előadáson kívül volt lehetőség mintát vágni egy abroncsba, döfködni egy "öngyógyító" abroncsot, mind elég izgalmas volt.

Niki alkot:)
A végén pedig egy szerencsés, egy nagyon szépen és korrektül helyrerázott kettes Golffal mehetett haza. (Tombola fődíj) Mikor megérkeztünk, kinéztük Nikinek az autót, úgyis mostanában szeretne jogsizni, de sajnos lecsúsztunk róla. Sebaj, jó helyre ment.

Elég kevés és nem túl informatív a képanyag, cserébe Niki készített egy klassz videót az eseményről, amit megtalálsz ITT.

Z

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons