2014. szeptember 19., péntek

Renónap a ringen

Idén 8. alkalommal látogatott a WSR rendezvénysorozat a Hungaroringre, és a rossz idő ellenére megforduló nézőseregből ítélve nem is utoljára.

Ez a WSR (World Series by Renault) versenysorozat nem más, mint a világ egyik legnagyszerűbb reklámfogása, mely csak úgy mellékesen jövendőbeli F1-es pilótákat nevelget.

A WSR receptje egyszerű, mégis nagyon kevesen követik. Pedig nagyon sokat javít egy márka népszerűségén egy hasonló rendezvény. (Opel, VW is szervez hasonló programokat rendszeresen a ringen, jól is teszik, azok is mindig nagyon jól sikerülnek)

1) Fogj egy versenypályát.
2) Futtass két sorozatot, tehetséges pilótákkal és erős formula autókkal.
3) Nézz körül otthon, hogy ki alkalmas arra, hogy parádézzon pár új modellel és pár régivel. Itt plusz pont, ha van egy "öreg a háznál" aki a régi, felfoghatatlanul erős, iszonyatosan kezelhetetlen, 80-as évekbeli versenyautójával driftel és forog úgy a pályán, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
4) Hozd el a dicső múltat és a fényes jövőt.
5) Hozz el egy saját motoros F1-es autót, lehetőleg olyat amivel VB-t nyertek / helyettesíthető tanulmány autóval, vagy új modell bemutatásával.
6) Told meg pár plusz programmal (Burn batak, szimulátorozás, gokart, ugrálóvár gyerekeknek)
7) Tedd ingyenessé.
+1) Ha jó fej akarsz lenni, akkor szereld ki a dudát a kiállított autókból, mert az összes ugrálóvárazásban elfáradt gyermek azon fog könyökölni egész nap.

Idén két napra mentünk, a péntekire, ami a sajtósok számára volt nyitott és a szombatira. Zömében Háfra Zsoltiékkal töltöttük a két napot (Háfra Zsolt és Tóth Krisztián - akik az RVO-nak írtak cikket az eseményről: ITT), nem nagyon volt időnk unatkozni:) Íme a képek, Niki videóját a cikk alján találjátok, vagy ha türelmetlenek vagytok, akkor ITT.

  Az eső kicsit izgalmasabbá tette a képeket is:)




 Érdekes volt látni, hogy "mezei" GoProkat használnak a versenyautón. Gondolom a kisebb költségvetésű csapatok SJ4000-et:):D





A szellőző rostélyon átvezetett bukócső felettébb érdekes:)

 Pénteken legózták össze az F1-es autót, pont ott voltunk mikor indították, erről hoztam is egy videót:



 Pénteken még tárva- nyitva voltak az autók, szombaton a Clio és Megane RS-t mi már zárva találtuk délután 3 kor. Az összeset...


 új Twingo: Jópofa, jópofa, de árban ott van mint a Fiat 500as...

 A Formula Renault 2.0-ás csapatok boxai hátul voltak a paddockban
 Ő itt a magyar autóversenyző, csupán inkognitóban: Bekő Tóni.


 Merhi a monzai F1-es hétvégén, a pénteki első edzésen bepattanhatott az egyik Caterhambe.

Benéztünk a B3 Racinghez is, az autók nem igazán voltak összeszedettek, de így is érdekes volt. 



 Készültek egy pár darab szimulátorral, ki is voltak használva egész hétvégén...

 Szép, de ez már nem a 2,9mFt-os változat:)
 Ragnotti bácsi megpörgette párszor a Maxi 5 Turbót...
 ...majd vissza a boxba...
 ...ahol megpörgette mégegyszer az autót és úgy állt be:D Te jó ég...én is ilyen szeretnék lenni 70 évesen:D
 Ezek után pedig összeállt velünk egy selfie-re:)
 Bezzeg ma már ilyen kretén dolgokat nem csinálnak...hát dehogynem! Sőt még kapni is lehet(ett). Clio V6 :) Az az érdekes, hogy a 2000-res évek elején annyiért volt haza vihető, mint ma egy GT86.

 Gépátvétel

 Telemetria elemzés...Nem tudom, hogy ilyet nagyot ment, vagy ilyen sokat hagyott ott:)
 Kerékcsere gyakorlás a 3,5-es autókkal.
 Táncikálás...először így... 
 ...majd így:)


Így zárult a pénteki napunk. Szombaton reggel siettünk, az első F1-es bemutatót már a falról akartuk nézni. Kiterveltük, hogy az F1-es bemutató előtt/után elkapjuk a Coulthardot egy közös képre, vagy legalább egy sima képre, de tudtuk, hogy esélytelen lesz, akkora tömeg lesz.

 Nagyon nagy hangjuk van a 3,5-es autóknak, főleg mikor ennyien vannak egyszerre egy helyen. Még sose csapott meg így a hang, mint akkor:)
 Közben már készítik az F1-es autót


 Coulthard nagyon nagy kedvencem volt gyerekkoromban, nagyon furcsa érzés volt F1es autóban látni, élőben...2 méterről.




Mikor DC slattyogott visszafelé sikerült elkapnunk egy (sok) közös képre, jófej volt nagyon, hogy megállt nekünk:) Délután a paddockban is ellehetett Őt csípni:)


 A 2.0-ás autók versenyét a Lotus garázsából néztük, mert az MP-s pilóta indult az első helyről. (Ez az a csapat, ahol a már emlegetett Daniel de Jong is versenyzik)

Pizzitola és Háfra Zsolti munka közben:)



 Még egy utolsó pacsi a verseny előtt
 És kezdődik az izgulás...innen csak elbukni lehet az első helyet.


 De sikerült behozni az autót az első helyre, nagy volt az öröm:)


 Krisztián azért még tudta fokozni a hangulatot:)

  Az előző RS eleje szerintem szebb volt, de nem mondom, hogy nem kéne:)
 Mire David másodjára pályára gurult, már rendesen szakadt az eső, a bemutató közepétől már nem is volt más h*lye, aki ott lógjon a falon rajtam kívül :D


 Volt busz a fotósoknak, így először jött össze az 1-es kanyarból a fényképezés. (gyalog nagyon nagy táv az 1-es kanyartól átkocogni a síkánig)

 Volt egy kis pityputy, de semmi komoly.






































Niki videója az eseményről:


Z

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons