2015. december 13., vasárnap

HAMILTON VIEWMATIC ETA 2824-2 SERVICE

Most egy HAMILTON VIEWMATIC érkezett hozzám, valószínűleg élete első kötelező szervizére. Egy ETA 2824-2-es werkkel szerelt verzióról van szó, szép fekete texturált lappal. A tulajdonosa nagyon vigyáz rá, igazi alkalmi óra, a tokon a szálrahúzás szinte sértetlen.






A szélvédő zaffir kristályból csiszolódott bele, amely kiválóan ellenáll a karcoknak. A hátlap közepébe is jutott belőle, így az elvártnál is jobban figyelni kell a szervizelésre. Egy robbanás után sem jó a nyitott koporsós temetés. A hátlap rögzítése kis csavarokkal van megoldva; személy szerint nem szeretem ezt a fajta rögzítést. 




Egyrészt rossz élményem van vele kapcsolatban, mert egyszer küldtek hozzám egy ilyen technológiával rögzített hátlapos kínai órát, és már a kis csavarok kicsavarásakor lejött róluk a menet. Persze egyedi menetemelkedéssel, és menetsűrűséggel, nehogy jó legyen bele másmilyen csavar. Másrészt ez a fajta rögzítés nem zár tökéletesen, nem egyenletes a nyomatékeloszlás, és könnyebben bejut a víz. Ennél a példánynál is látható, hogy már kéredzkedett be, de a tömítés most még megfogta.



Ha még a tokban levesszük a rotort, akkor utána nem kell kínlódni vele, hogy elforog a werk a kezem alatt, amikor veszem le a számlapot, és a mutatószettet. Egyébként sem egészséges az egy ponton rögzített csapágyazást terhelni.




Az üveg alatt nehezen fényképezhető a számlap, de így kivéve látható a szépsége, immáron a mutatószettől megszabadulva.







A naptárrésze pofonegyszerű, és könnyen szerelhető. Bal és jobb oldalt van rögzítve, a bal oldalán a naptártárcsa ugrasztó rugócskával, és karjával, a jobb oldalon pedig a gyors dátumállító, és mutatószett állító résszel. A billegő alsó köve általában a naptárrész lebontását követően tisztítható csak, de ennél a fajta werknél, a dátumrész lebontása nélkül is látható az alsó csapágyazás. Azonban mindenképpen le kell bontani a naptárrészt, mert egyrészt a naptártárcsát nem fujkolászná a röhögés, ha mosásba adnám, másrészt a középen található kuplung részt csak így lehet kivenni. Ennek olajozása nagyon fontos, de erről majd később.






A werket megfordítva, először a billegő felső csapágyazását bontjuk ki. Szerencsémre ennél a hagyományos Incabloc ütésbiztosítás található, és nem a sokkal nehezebben szerelhető Novidiac ütésbiztosítás.




Feszültségmentesítés után bontható a járat, majd a motorrugó hídja. Amire ennél a szerkezetnél érdemes odafigyelni, hogy a másodperc stop karja, a kenőanyagtól általában felragad a motorrugó híd aljára. Ha óvatlan az ember, akkor utána könnyen lepereg onnan, és tova tűnik a rengetegben. Természetesen korábban már én is jártam így, ilyenkor egyből megtanulja az órás, és belevésődik, hogy erre figyelni kell. Most is az esetek 90%-a fordult elő, persze, hogy felragadt a hídra, de figyeltem rá.




Ezután jöhet a kerekek hídja, amelynek inkább belső felén látszik a kissé rászáradt olaj. Azaz látszana, ha jobb minőségű képet lőttem volna róla, de most kérem, fogadjuk el, hogy így van. :-)




És a kerékrendszer elhelyezkedése. A másodperc kerék elég cuppanósan jött ki a helyéről, már fogta a megöregedett olaj.




Pancsi, és alapos tisztítás után a kiterített szerkezet.




Az alábbi képen pedig a másodperc stop karja látható. Nem egy bonyolult történet, mutatóállításba kihúzva a felhúzótengelyt, a váltókar a hornyos kereket nekitolja az óraállító keréknek. Közben ezt a kis réz lapot, az L alak találkozási pontjánál elhelyezkedő csap körül elfordítja, és a rézkar másik, szabadon álló végét nekitolja a billegőkerék koszorújának, megállítva ezzel őt billegésében.




Itt pedig a korábban említett kuplung látható. Sikattyúba fogva, a negyedes kerék tövénél be kell olajozni, s közben forgatni a fogaskereket. Ezen kuplung hátránya, hogy ha megkopik a kuplung, akkor ezen nem lehet állítani, javítása: csere.




Összeszerelés, kenőanyagokkal való ellátás után, jöhetett a beszabályozás. Ja igen, ha a járat nélkül lefuttatjuk a kerékrendszert, és a lefutás végén megforog visszafelé a kerékrendszer, akkor beszélhetünk tökéletes szervizelésről. Valahogy így, fél kézzel kicsit nehezen ment a felhúzás, de azért remélem, jól látható.




Na szóval, Horometeren beszabályozva, egész elfogadható értékeket mutat, most lusta voltam számítógéppel összekötni, így csak egy fotót lőttem róla. Járáseltérés gépen nulla másodperc, lengésszög 295 fok, lengésszám az elvárt 28800/perc.




A tokon nem kellett sokat dolgoznom, az oldalán, a két tokfül közötti tükrös rész volt egy kicsit viseltesebb, azt felhúztam, de különösebb beavatkozást nem igényelt, tényleg vigyázott rá a gazdája. Akár már a karácsonyi ünnepek alatt is viselheti, ha már úgy is alkalmi óra, ez egy kiváló alkalom erre!







Köszönöm a figyelmet, és Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!






2 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons