WTCC - Vasárnap - Beszámoló

A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.

A MILC VARÁZSA

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

MEGLEPETÉS A RINGEN

Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.

AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL

Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D

TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP

Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.

AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC

Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.

BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK

Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.

HÚSVÉTI BÁRÁNYOK

Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)

MARCICA

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)

MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.

2014. április 7., hétfő

Marcica

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)


Az elején nagy kedvvel vetette rá magát a botra, még kapható volt a játékra:) 



Félig mennék, félig inkább maradnék lábtartás...


Aztán úgy gondolta, ennyi vadászat elég lesz mára és lepihent a fűbe:)




"Elég lesz már szerintem..."





"Na ez mi volt?"


"Meglesz..."


"MEGVAN! MEGVAN!"


"Megeszle...HOVÁ TŰNT???"


"Ott vaaaan!"

 

Sajnos volt, hogy Marcica kilendült az élességi síkból, de olyan édes még így is, hogy nincs szívem, nem kirakni ezeket a képeket is.


"Mondtam, hogy meglesz..." 


"Nem érdekel, mondom, megvolt...nyertem..."


"Na de mégis"


Zsákbamacska  Kosárbacica


"Na jól van, vége van a gyereknapnak..."

 

A nagy játék után Marci lepihent a kertben és nem volt hajlandó semmi izgalmasat csinálni. Így hát, szóltam Nikinek, hogy zörgesse meg a kajás zacskót, hátha produkál egy futást. Marci olyan intenzíven lőtt ki, hogy az öreg 1000D fókuszrendszere, és az amúgy sem a gyors fókuszálásról híres Tamim, nem is tudta rendesen követni őt. Eddig Marci-Canon 1-0, de mondtam Neki, hogy erre még visszatérünk. 


Illetve visszatértünk volna még aznap is, de hát a macska rafinált egy állat, másodjára már tudta jól, hogy átverés lesz, ezért futás helyett csak egy biztonsági sétát mert bevállalni:)


Azt a mancstartást nézzétek...a pózer mindenségit:)

Z

2014. április 2., szerda

Meglepett egy különleges szerkezetű Richard autómata karóra!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos,  automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem. Azt tudtam, hogy automata, de erre nem számítottam. Egészen addig, amíg el nem jutottam a motorrugóig, olyan volt, mint a többi óra, de amikor kivettem a motorrugót, meglepetés ért! Ugyanis a motorrugó alatt ott figyelt egy kerék, amelynek a közepe körmös kialakítású:


Mondom WTF? Megfordítom a rugóházat, és lám, a rugómag aló végén ott az ellen darab, az is körmös kialakítású! Egyből a paraszt bácsika jutott az eszembe, aki meglátta a zsiráfot az állatkertbe, és azt mondta, már pedig ilyen állat nincs is!


A gyengébbek kedvéért a hagyományos felépítésű órákban a rugómag áll, és körülötte leforog a rugóház, és az azon kialakított fogak hajtják meg a kerékrendszert. Ha van rajta automatika, akkor az is a felhúzó kereket hajtja fogaskerék hajtással, a felhúzó híd tetején. A kalapács automata órákat leszámítva, mind így működik, amivel eddig találkoztam. Ennél a jószágnál viszont az automatikán van egy hosszú fogaskerék, amely lenyúlik a motorrugó ház mellett, egész a csapágylemezig, és meghajtja a körmös kerék középpel ellátott kereket, amely a rugómagot, és így történik a felhúzása. Sosem láttam, és hallottam ilyenről! Szerencsére sikerült megcsinálnom az órát, és életre kelt. Sőt, nem hogy életre kelt, hanem egy nagyon pontos óra lett belőle, szép a képe Horometeren is.


Végül egy nagyon kellemes óra lett belőle, szerintem szép is, igazi antik darab, de a különlegességét mindenképpen a szerkezet adja!









Köszönöm a figyelmet!

2014. március 11., kedd

Omega Seamaster kipofozása

Érkezett hozzám egy Omega Seamaster automata karóra, kivételesen nem betegen, csak egy általános szervizre, és egy optikai tuningra. A gazdája az apukájától kunyerálta el, gondolván, hogy használatba venné ő. Maga az óra nem volt annyira vészes állapotban, a használatból eredő karcolások voltak rajta. A gyári jelzett plexit érdemes megmenteni, mert nehezen pótolható, még után gyártottat sem igen találni hozzá. Kicsit karcos volt.




Hátul a hátlapon is a szokásos használatból eredő nyomok voltak csak, illetve a hátlap körül némi szennyeződés:


Szerencsére a hátlapot lecuppantva, alatta a werk egész tisztának tűnt:



A tokból kivéve a mutatószettet és a számlapot levéve elénk tárul a dátumtárcsa. Szerencsére nem bonyolult lebontani, a naptárcsát két kis csavarral rögzített kis tárcsa rögzíti a helyére.



Ezt levéve a dátumtárcsát egy nagy lemez szorítja le, mely három csavarral van rögzítve. 



Óvatosan kell levenni, mert alatt található a tárcsa stop karja, amelyet egy rugó nyom. Egy óvatlan pillanatban a hónunk alatt tűnik tova a rugó, és lehet térdre ereszkedni. Továbbá a lemezke tetején is van egy picike rugó, arra sem árt oda figyelni.




Ha ezen túl vagyunk, és összecsipegettünk minden alcatrace-t, akkor megfordíthatjuk a szerkezetet, és jöhet a rendre automatika, járat, felhúzó rész, kerék rendszer szétborítása. Szerencsére ez a szerkezet aránylag tiszta volt, inkább szárazság baja volt:



Itt esetleg a másodperc stoppra érdemes odafigyelni. Elpucolva az alkatrészeket még egy gyors csoportkép az összeszerelés, olajozás előtt:



Végül összeállt, és kezdődhetett a teszt. Természetesen közben rendbe kaptam a tokot, plexit, szíjat, csatot, hátlapot. Remélhetőleg a gazdája is elégedett lesz vele.





Köszönöm a figyelmet!

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons