2014. április 2., szerda

Meglepett egy különleges szerkezetű Richard autómata karóra!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos,  automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem. Azt tudtam, hogy automata, de erre nem számítottam. Egészen addig, amíg el nem jutottam a motorrugóig, olyan volt, mint a többi óra, de amikor kivettem a motorrugót, meglepetés ért! Ugyanis a motorrugó alatt ott figyelt egy kerék, amelynek a közepe körmös kialakítású:


Mondom WTF? Megfordítom a rugóházat, és lám, a rugómag aló végén ott az ellen darab, az is körmös kialakítású! Egyből a paraszt bácsika jutott az eszembe, aki meglátta a zsiráfot az állatkertbe, és azt mondta, már pedig ilyen állat nincs is!


A gyengébbek kedvéért a hagyományos felépítésű órákban a rugómag áll, és körülötte leforog a rugóház, és az azon kialakított fogak hajtják meg a kerékrendszert. Ha van rajta automatika, akkor az is a felhúzó kereket hajtja fogaskerék hajtással, a felhúzó híd tetején. A kalapács automata órákat leszámítva, mind így működik, amivel eddig találkoztam. Ennél a jószágnál viszont az automatikán van egy hosszú fogaskerék, amely lenyúlik a motorrugó ház mellett, egész a csapágylemezig, és meghajtja a körmös kerék középpel ellátott kereket, amely a rugómagot, és így történik a felhúzása. Sosem láttam, és hallottam ilyenről! Szerencsére sikerült megcsinálnom az órát, és életre kelt. Sőt, nem hogy életre kelt, hanem egy nagyon pontos óra lett belőle, szép a képe Horometeren is.


Végül egy nagyon kellemes óra lett belőle, szerintem szép is, igazi antik darab, de a különlegességét mindenképpen a szerkezet adja!









Köszönöm a figyelmet!

4 megjegyzés:

Kedves Dzsana Mester! A Vaterán keresztül beszéltünk, amennyiben tudna adni egy email címet, úgy elküldeném Önnek a problémás órámat egy árajánlat erejéig! Köszönöm, üdv, Towelie

Üdvözlöm, csak sikerült megtalálni! Remélem, nem lesz gond a vaterán ebből. :-) Az e-mail címem: dzsana@gmail.com

Valószínűleg nem lesz, hiszen nem őket megkerülve kötünk üzletet. Ha majd veszek Öntől órát, azt ott is megtehetem! :)

Mikor lesz új órás bejegyzés? Nagyon érdekesek, szép a képek. Kedvenc óráit is bemutathatná a szervízelések - javítások mellett!
Üdv, TG

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons