WTCC - Vasárnap - Beszámoló

A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.

A MILC VARÁZSA

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

MEGLEPETÉS A RINGEN

Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.

AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL

Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D

TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP

Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.

AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC

Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.

BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK

Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.

HÚSVÉTI BÁRÁNYOK

Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)

MARCICA

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)

MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.

2014. szeptember 19., péntek

Renónap a ringen

Idén 8. alkalommal látogatott a WSR rendezvénysorozat a Hungaroringre, és a rossz idő ellenére megforduló nézőseregből ítélve nem is utoljára.

Ez a WSR (World Series by Renault) versenysorozat nem más, mint a világ egyik legnagyszerűbb reklámfogása, mely csak úgy mellékesen jövendőbeli F1-es pilótákat nevelget.

A WSR receptje egyszerű, mégis nagyon kevesen követik. Pedig nagyon sokat javít egy márka népszerűségén egy hasonló rendezvény. (Opel, VW is szervez hasonló programokat rendszeresen a ringen, jól is teszik, azok is mindig nagyon jól sikerülnek)

1) Fogj egy versenypályát.
2) Futtass két sorozatot, tehetséges pilótákkal és erős formula autókkal.
3) Nézz körül otthon, hogy ki alkalmas arra, hogy parádézzon pár új modellel és pár régivel. Itt plusz pont, ha van egy "öreg a háznál" aki a régi, felfoghatatlanul erős, iszonyatosan kezelhetetlen, 80-as évekbeli versenyautójával driftel és forog úgy a pályán, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
4) Hozd el a dicső múltat és a fényes jövőt.
5) Hozz el egy saját motoros F1-es autót, lehetőleg olyat amivel VB-t nyertek / helyettesíthető tanulmány autóval, vagy új modell bemutatásával.
6) Told meg pár plusz programmal (Burn batak, szimulátorozás, gokart, ugrálóvár gyerekeknek)
7) Tedd ingyenessé.
+1) Ha jó fej akarsz lenni, akkor szereld ki a dudát a kiállított autókból, mert az összes ugrálóvárazásban elfáradt gyermek azon fog könyökölni egész nap.

Idén két napra mentünk, a péntekire, ami a sajtósok számára volt nyitott és a szombatira. Zömében Háfra Zsoltiékkal töltöttük a két napot (Háfra Zsolt és Tóth Krisztián - akik az RVO-nak írtak cikket az eseményről: ITT), nem nagyon volt időnk unatkozni:) Íme a képek, Niki videóját a cikk alján találjátok, vagy ha türelmetlenek vagytok, akkor ITT.

  Az eső kicsit izgalmasabbá tette a képeket is:)




 Érdekes volt látni, hogy "mezei" GoProkat használnak a versenyautón. Gondolom a kisebb költségvetésű csapatok SJ4000-et:):D





A szellőző rostélyon átvezetett bukócső felettébb érdekes:)

 Pénteken legózták össze az F1-es autót, pont ott voltunk mikor indították, erről hoztam is egy videót:



 Pénteken még tárva- nyitva voltak az autók, szombaton a Clio és Megane RS-t mi már zárva találtuk délután 3 kor. Az összeset...


 új Twingo: Jópofa, jópofa, de árban ott van mint a Fiat 500as...

 A Formula Renault 2.0-ás csapatok boxai hátul voltak a paddockban
 Ő itt a magyar autóversenyző, csupán inkognitóban: Bekő Tóni.


 Merhi a monzai F1-es hétvégén, a pénteki első edzésen bepattanhatott az egyik Caterhambe.

Benéztünk a B3 Racinghez is, az autók nem igazán voltak összeszedettek, de így is érdekes volt. 



 Készültek egy pár darab szimulátorral, ki is voltak használva egész hétvégén...

 Szép, de ez már nem a 2,9mFt-os változat:)
 Ragnotti bácsi megpörgette párszor a Maxi 5 Turbót...
 ...majd vissza a boxba...
 ...ahol megpörgette mégegyszer az autót és úgy állt be:D Te jó ég...én is ilyen szeretnék lenni 70 évesen:D
 Ezek után pedig összeállt velünk egy selfie-re:)
 Bezzeg ma már ilyen kretén dolgokat nem csinálnak...hát dehogynem! Sőt még kapni is lehet(ett). Clio V6 :) Az az érdekes, hogy a 2000-res évek elején annyiért volt haza vihető, mint ma egy GT86.

 Gépátvétel

 Telemetria elemzés...Nem tudom, hogy ilyet nagyot ment, vagy ilyen sokat hagyott ott:)
 Kerékcsere gyakorlás a 3,5-es autókkal.
 Táncikálás...először így... 
 ...majd így:)


Így zárult a pénteki napunk. Szombaton reggel siettünk, az első F1-es bemutatót már a falról akartuk nézni. Kiterveltük, hogy az F1-es bemutató előtt/után elkapjuk a Coulthardot egy közös képre, vagy legalább egy sima képre, de tudtuk, hogy esélytelen lesz, akkora tömeg lesz.

 Nagyon nagy hangjuk van a 3,5-es autóknak, főleg mikor ennyien vannak egyszerre egy helyen. Még sose csapott meg így a hang, mint akkor:)
 Közben már készítik az F1-es autót


 Coulthard nagyon nagy kedvencem volt gyerekkoromban, nagyon furcsa érzés volt F1es autóban látni, élőben...2 méterről.




Mikor DC slattyogott visszafelé sikerült elkapnunk egy (sok) közös képre, jófej volt nagyon, hogy megállt nekünk:) Délután a paddockban is ellehetett Őt csípni:)


 A 2.0-ás autók versenyét a Lotus garázsából néztük, mert az MP-s pilóta indult az első helyről. (Ez az a csapat, ahol a már emlegetett Daniel de Jong is versenyzik)

Pizzitola és Háfra Zsolti munka közben:)



 Még egy utolsó pacsi a verseny előtt
 És kezdődik az izgulás...innen csak elbukni lehet az első helyet.


 De sikerült behozni az autót az első helyre, nagy volt az öröm:)


 Krisztián azért még tudta fokozni a hangulatot:)

  Az előző RS eleje szerintem szebb volt, de nem mondom, hogy nem kéne:)
 Mire David másodjára pályára gurult, már rendesen szakadt az eső, a bemutató közepétől már nem is volt más h*lye, aki ott lógjon a falon rajtam kívül :D


 Volt busz a fotósoknak, így először jött össze az 1-es kanyarból a fényképezés. (gyalog nagyon nagy táv az 1-es kanyartól átkocogni a síkánig)

 Volt egy kis pityputy, de semmi komoly.






































Niki videója az eseményről:


Z

2014. augusztus 23., szombat

Új játékszer, ami megint a kutyán csattan...

Niki már régóta szemezget a GoPro-kkal, de a magas ár miatt valahogy mindig nagyon messze voltak. Úgyhogy elkezdett nézelődni az olcsó szegmensben, de ott nem igazán talált olyat, ami képminőségben egy lapon említhető lenne a GoProval.


Aztán egyszercsak szembe jött az SJ4000 , ami képminőséget tekintve erősen a GoPro Hero 3 sarkában liheg. Hosszas netes utána nézés után is úgy tűnt, hogy ez a típus a legjobb alternatíva, de vigyázzatok vele, mert ezt másolják.

A hátlapon még rajta van a gyári védő fólia - Kőhalminé szintű védelem
(Ahogy egyik ismerősöm jegyezte meg: "Nem igaz, hogy a GoPro másolatot is másolják..."). Aki biztosra akar menni az ITT tájékozódhat afelől, hogy hol, milyet lehet kapni.

Alapáron elég sok kiegészítő jár hozzá, legfontosabb talán a vízálló tok:


Itt is a fólia éktelenkedik
A többi tartozékot nem fotóztuk be, ha valakit érdekel a neten (itt pl) talál róla képet, mindegyik valamilyen rögzítést segítő adapter, nincs olyan hely, ahová ne lehetne felaggatni. A GoProtól eltérően, ennek van egy kis 1,5"-os kijelzője, amin láthatjuk mit vesz fel (be lehet állítani, hogy felvétel közben pár perc után kapcsoljon ki, így nem szívja le az akkut) valamint könnyen betudjuk állítani a szokásos dolgokat: fehéregyensúly, felbontás, dátum, csipogjon-e ha lenyomjuk valamelyik gombot...stbstb


Vízálló tok nélkül meglehetősen kicsi

Nálunk szokás, hogy az új fotós/videós cuccal első körben a ház körül ólálkodó, gyanútlan állatokat támadjuk le, szerencsére Dorisz egyre jobban bírja a dolgot. Adta magát, hogy a kamerát is szerencsétlen kutyussal teszteljük, bár valószínűleg Ő ezt annyira nem bánta:)


Rendeltünk hozzá egy monopodot, szerencsére a kiegészítők csatlakozója kompatibilis a GoProéval, így könnyű hozzá mindent vadászni.

Egy kicsit szenvedtünk Niki videó szerkesztőjével, aztán a Youtube-bal, ezért csúszik a poszt, de így legalább két videót is mutatunk:

Íme a tesztvideó (borús):

A vimeo kevésbé rontott a minőségen, de HDban nem tudom beágyazni, ha érdekel, Katt IDE.

Napos időben:



Ha valakinek van tippje, hogy hogy lehet úgy feltölteni YT-ra, hogy ne rontsa le ilyen durván a minőséget, azt szívesen fogadom.

N&Z

2014. augusztus 17., vasárnap

Daniel de Jong - GP2 - Hungaroring

Az F1-es hétvégéken mindig több kategória megmutatja magát, azonban a többi kategória szereplői messze nem olyan ismertek, mint az F1-es pilóták. Én sokkal jobban szeretek olyanokat fotózni, akiket legalább ennyire "ismerek", tudok valamit pakolni a színes autók mögé.



A mostani hétvégén a GP2 mezőnyében is volt egy autó, ami mögé tudtunk nevet, autót, történeteket rakni, ez pedig Daniel de Jong autója volt.


Az F1-es posztban említettem, hogy Háfra Zsoltiékkal voltunk a csütörtöki és pénteki napon, az F1 hetén Ők hozták közelebb a magyar közönséghez a fiatal GP2-es pilótát, méghozzá nem is akárhogy. Meghívták a Race Centerbe versenyezni Kiss Norbi,Nagy Norbi és Baukó Levente (igen, a "mi Levink"), valamint még egy pár tag ellen, Daniel pedig boldogan tett eleget a meghívásnak. Természetesen mindezt NEM szponzori kötelességnek eleget téve tette, ami önmagában elég indok volt ahhoz, hogy megpróbáljak róla pár jó képet lőni, ha már ennyire jó fej volt velünk, magyarokkal. Az eseményről szóló cikket ITT olvashatjátok, Daniel interjúját pedig ITT .
Az egyik fotóponton egy hibát is láthattunk tőle, profin megfogta, de elég látványos volt:





Az egyik kedvenc képem a hétvégéről ebben a kanyarban készült, melyen Levi, Máté és Krisztián tartják Danielnek a Holland zászlót.


A teljes galéria itt található:)

Z



2014. augusztus 6., szerda

Jó ómen Levinek

Hogyan készül az autóversenyző? posztsorozatunk legújabb tagja, melyben Baukó Levente /becenevén:Svéd/ karrierjét követjük nyomon, immáron "élőben".

Egy ideje picit belassult a sorozatunk, nagyon sok munka zajlik a háttérben, Leviék dolgoznak azon, hogy megfelelő autóban üljön jövőre. Mindig van miről beszélni, de nem mindig gyűlik össze a posztra való anyag, sok az olyan téma ami még bizonytalan vagy nem végleges.


Június elején hívott Levi, hogy hónap végén lesz egy kis autóztatás Tökölön, jönnék-e fényképelni, mert lehet ő is szalad pár kört az autóval. Ugyanis Levi a HF Racing Team tagja, és mint csapattag, segédkezik az autóztatásnál, valamint rendszerint ilyen alkalmakkor szokott tesztelni is. Akit a dolgok menete érdekel, az ebben a posztban megtekintheti. Na jó, tudom, hogy sokan lusták kattintani, meg megkeresni az előző posztban ezt a részt, így én is lusta leszek: bemásolom az idevonatkozó szöveget.:
(Közben elkezdem berakosgatni a képeket, ne megint regény legyen egy képes posztból:) ) 

Niki készített egy videót az alkalomról, amit a poszt végén találtok meg beágyazva, vagy ezen a linken: KATT . Érdemes megnézni, mert az egész hangulatát nagyon jól visszaadja. Szóval, ha valakit érdekel, hogy mekkora móka ez az egész, akkor nézze meg és ha érdekli a dolog akkor keresse bátran a HF Racing csapatát! 


Szoktam említeni, hogy Levinek nem csak annyi a dolga a csapatban, hogy odamegy vezetgetni, mikor jól esik, egyébb teendői is vannak. Itt pl a delikvensnek magyarázza, hogy mi merre hány méter.
Itt nem tudom mit magyarázhatott, de mindenkinél ilyen lelkes volt:D
"Z: Ezt az élményautózás/ tesztvezetés dolgot, hogy kell elképzelni? Odáig megvagyok, hogy jelentkezik az ember...
L: Igen, ekkor a jelentkező kap egy időpontot és egy helyszínt. Jó idő esetén ott találkozunk, gondolom nem szükséges taglalnom, hogy esőben mért nem tartjuk meg az eseményt:) Természetesen ilyenkor új időpont kerül kijelölésre.
Z: A helyszín az mindig ugyanaz? Ha igen, akkor hol szokott lenni?
L: Változó, bár tavaly például csak a Tököli reptér aszfaltcsíkján lehetett száguldozni.
Z: Szóval oda megy az ember - gondolom egyszerre több jelentkező megy - mi történik ott?
L: Van egy elméleti felkészítés, instruktorokkal, pálya bejárás majd mindenki megteszi köreit:).
Z: Az autóról tudsz mondani pár szót?
L: Persze. Ez egy formula autó, név szerint: Formula Opel-Lotus. 175 lóerő de mindösszesen csupán 475 kg. Sima H váltó van benne mint az utcai autókban, 4 sebességes.
Z: Azok kedvéért akik nem nagyon tudják hova tenni ezeket az adatokat, mit tudnál mondani, amivel be lehetne lőni, hogy kb milyen szintű gépről van szó?
L: Szerintem elég ha csak annyit mondok, hogy régen ez volt a Forma 1 előszobája, ilyennel versenyzett Barichello és Verstappen is például. Szóval mondhatni, hogy igencsak komoly technikát rakunk a jelentkezők alá.
Z: Elsőre talán így már túl komolynak is hangzik a dolog:) Mennyire kell félni egy ilyen autótól, hogy boldogul vele egy átlagos sofőr?
L: Nagyon barátságos gép, iszonyatosan tapad és könnyen kezelhető. Nem szokott gondot okozni az embereknek, nyilván aki ilyenre eljön az kellő tisztelettel is áll az autóhoz (és ez nagyon fontos). De egy reptéren van hova esni ha gond van, lényegében végtelen bukótér áll rendelkezésére az embernek:) 
Z: Privátban elég sokszor emlegetted nekem ezt az autót, ennyire szereted, vagy csak reklámozol?
L: Hehe:D 2013-ban elég sok időt töltöttem el ezzel az autóval, volt alkalmam vele elég sokat menni és nagyon megszerettem. Ha minden igaz idén még többet tudok vele tesztelni, szóval igen, mondhatjuk hogy meglehetősen kedvelem."




A "civilek" közül mindenki jól vette az akadályt és úgy láttam mindenkinek tetszett is a gép. Aztán nap végén Levi is kapott pár kört, azért erős volt a kontraszt. Ez az autóversenyzés is külön szakma, nem véletlenül ám:)


És hogy miért jó ómen ez az egész Levinek? Mert lassan egy éve ismerem és eddig még nem tudtam autózás közben lekapni. Lett volna rá alkalom, de nem adta ki. Volt, hogy nekem volt dolgom, volt, hogy olyan gyorsan történtek dolgok, hogy se én, se Zsolti nem tudtunk menni. Sőt volt olyan, hogy ott álltunk mind a ketten fényképezővel, Levi versenyoverálban, gokart versenyre készülve, de én addigra lemerültem, a verseny kezdés meg annyira elhúzódott, hogy már Zsolti se tudta megvárni. És ezen a ponton Levi erős hasonlóságot mutat Kiss Norbival, Michelisz Norbival és Wéber Gáborral, ugyanis a felsorolt nevekről elmondható, hogy x találkozás és x autómentes kép után is csak Michelisz Norbiról sikerült olyan képet készítenem, amiben versenygépjárművel közlekedik. Szóval Levi most beesett a második helyre:D Remélem jövőre jönnek a kamionok a ringre, Gábor meg a WTCC-be és így ezt a két nevet is "lehúzhatom" (vagy inkább felírhatom:) ) a listámra:)



Végül a teljesen családias hangulatú csapat


Természetesen, ahogy lesz valami fejlemény, ismét jelentkezünk.Ha támogatni szeretnétek Levente karrierjét, akkor likeoljátok FB oldalát. Ha felkeltette érdeklődéseteket a csapat és szimpatizáltok velük, akkor ajánlom figyelmetekbe a HF Racing FB oldalát is!:)

Z

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons