WTCC - Vasárnap - Beszámoló

A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.

A MILC VARÁZSA

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

MEGLEPETÉS A RINGEN

Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.

AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL

Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D

TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP

Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.

AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC

Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.

BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK

Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.

HÚSVÉTI BÁRÁNYOK

Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)

MARCICA

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)

MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.

2016. január 18., hétfő

1948-as cseppfüles, 36 mm-es Tissot Cal. 27 felújítása

1948-as cseppfüles, 36 mm-es Tissot Cal. 27 felújítása








Köszönöm a figyelmet!

2016. január 17., vasárnap

38 mm-es cseppfüles Roamer MST 402-es felújítása

38 mm-es cseppfüles Roamer MST 402-es felújítása

 




 

 


Köszönöm a figyelmet!

38 mm-es vintage Roamer MST 402 felújítása, kommetár nélkül.

38 mm-es vintage Roamer MST 402 felújítása, kommetár nélkül.

 

Csiribú-csiribá



Köszönöm a figyelmet!

2016. január 16., szombat

Wostok Komandisrkie Automatic "0" service.

Egy újként vásárolt Wostok Komandirskie automata karórával nyitom meg a 2016-os év bejegyzéseit. A tulajdonosa két hónapig várt rá, mire végre becsöngetett hozzá a postás, gondolom kétszer. :-)  Nagy boldogan bontja ki a pakkot, s használatba venné az órát, de szegénykémet igen nagy csalódás érte, ugyanis nem bírta életre kelteni az órát. Beutalta hát hozzám, hogy ne kezdje előröl a két hónapos tortúrát az internetes bolttal. Az óra valóban újszerűnek tűnik, elől-hátul fólia:





A hátlapot levéve, elénk tárul a saját Wostok 2415.12-es automata szerkezet. A tokot shake-elve, a billegő szabadon mozog, azonban a kerékrendszer beállt, mint a gerely, meg sem moccan.




Kiveszem hát a járatot, hogy megnézzem, lefut-e a kerékrendszer, de semmi, megmakacsolta magát. Gondoltam besült, régóta raktáron lehetett, s az olaj megadta magát.




Nincs mese, szét kell szedni. Feszültségmentesítem hát, nehogy a szétszedés közben mégiscsak meggondolja magát, s mozgásba lendüljön a szerkezet, s eltörjenek a csapok, vagy elszálljanak a kerekek. Kivettem hát a tokból, s a mutatószett és a számlap eltávolítása következett. A másodperc mutató keményen ragaszkodott a 40. másodperchez, beágyazta magát ebbe a pozícióba az egész werk.




 Ez az óra nem dátumos, de a számlap alatt megtalálható a naptár egy része. Már csak a dátumtárcsa kellene, a továbbító kereke, és a naptártárcsa ugrasztó rugócska a karjával:




 Ezután a szokásos sorrendben szétborítottam a szerkezetet. Annyit tapasztaltam, hogy az egész szerkezet teljesen patika, olyannyira, hogy úgy tűnik, amikor összehányták, elfelejtették ellátni kenőanyagokkal. A billegő fedőkövei is teljesen szárazak voltak, a kerekeknél sem láttam olajat, a felhúzó rész is teljesen zsírmentes volt, sőt, még a motorrugó házban sem találtam nagy rendetlenséget, így nézett ki mosás előtt:




Így nem tudtam másra vélni a sztrájkját, mint hogy egyszerűen nem volt kenése az órának, és így nem volt hajlandó felvenni a munkát. Ebben az esetben még csak azt se mondhatjuk, hogy besült, mert nem volt minek besülnie. Bár lehetett volna arra következtetni hogy nem állhatott sokáig raktárban, mert emberünk két hónapot várt rá. Ezek szerint így is sietve dobták össze neki, s a nagy kapkodásban kimaradt az olaj. Elpucoltam hát, biztos ami biztos, kiterítettem, átvizsgáltam a kerekeket és a köveket, és miután nem találtam semmi rendellenességet, nekifogtam hát összerakni.




Miután a kerékrendszer és a motor a helyére került, a csapok beolajozása után jött az első teszt. A kerékrendszer a járat nélkül gyönyörűen lefutott, és ahogy a tankönyvben le van írva, a lefutás végén gyönyörűen megforgott visszafelé, nem is keveset. Készítettem is erről egy videofelvételt, de sajnos a gépre töltés után vettem csak észre, hogy igen silány minőségű lett, mostanában a gépem nem mindig találja a fókuszt. Egy újabb videó elkészítéséért most már nem szedném szét újra, de fogadjuk el, hogy így volt. :-)) Végül a járat is a heylére került, és gyönyörűen elkezdett dolgozni.




Összerámoltam hát az automatika részét is, és beleköltöztettem a házikójába. Felcsatoltam a kezemre, most tesztelés alatt van, de nagyon úgy tűnik, hogy egyszerűen csak kenőanyag hiányos volt az új óra. Hiába na, emberek rakják össze, tévedni pedig emberi dolog. Az eset pikantériája, hogy közben érkezett hozzám egy másik automata Wostok is, szintén újként vásárolva, és az emberünk szerint, különböző pozíciókban jelentős járáseltérés van. De az övé legalább jár! :-) Hát nem tudom, mit csinálnak abban a faktúrában, ahol összepakolják őket, kíváncsi leszek a másikra is, de ezt ne a Wostok óra hibájának rójuk fel, hanem az ott dolgozók hibájának. Ezek után lehet, érdemes lenne minden újként vásárolt Wostokot egy 0 revíziónak alá vetni, nem tudom, csak magamban gondolkodok, és kihallatszik...

Köszönöm a figyelmet! 

UPDATE!

Közben megnéztem a másik említett Wostok automatát is, amely szintén újként lett vásárolva.



Erre ugye az volt a panasz, hogy a különböző pozíciókban jelentős a járáseltérése, valamint a naptár időnként akad. Mielőtt nekiestem volna, feltettem őt is Horometerre, s valóban a két oldala közt 10-20 fok eltérés volt a lengésszögek közt, és egy kicsit keveselltem is. Továbbá a járása sem volt stabil, mert a járáseltérés vánszorgott 10 másodperces intervallumban.




 
 Szétszedtem hát ezt is, és ugyan azt tapasztaltam, mint a másiknál, nincs kenőanyag sehol. A felhúzórész teljesen tiszta, sehol egy gramm zsír:


 
  
A kerekek hídján, belülről a köveken szokott látszani olaj nyoma, de itt semmi, és a motorrugó is teljesen tiszta volt. Szétborítottam azért, kipucoltam, és összepakoltam.




A tisztítás, vagy talán inkább az olajozás megtette a hatását, egyből más képet mutat:



Azt már nem is merem mondani, hogy van még két vadonat új ilyen Wostok itt....., meglátjuk.

  

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons