WTCC - Vasárnap - Beszámoló
A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.
A MILC VARÁZSA
Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?
MEGLEPETÉS A RINGEN
Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.
AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL
Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D
TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP
Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.
AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC
Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.
BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK
Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.
HÚSVÉTI BÁRÁNYOK
Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)
MARCICA
Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)
MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!
Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.
2015. május 17., vasárnap
Omega Constellation cal. 1120 service
2015. április 24., péntek
SJ terepen
Eddig ezekben a posztokban találkozhattatok vele:
- Új játékszer ami megint a kutyán csattan
- Renónap a ringen
- VW találkozó - A családinap kategória győztese
Ez az egy év alatt alkalmam volt kipróbálni szárazföldön, vízben, víz alatt, hóban, esőben, napsütésben, sötétben, biciklin, autóban, de sajnos ezekről nem mindig születtek publikus videók, amit most igyekszem bepótolni. Erdőbe nem jártam még SJ-vel, ezért most készítettem nektek az első erdei közös tekerésünkről egy terepes videót. Szerintem a fény és útviszonyokhoz képest itt is teljesen jól szuperált. Szerintetek?
2015. április 13., hétfő
Használt óra vásárlási tanácsadó
Ez a szösszenet elsősorban személyes megtekintéssel egybekötött vásárlásra vonatkozik, piacokon, vásárokban, esetleg személyes átvétellel egybekötött internetes vásárlásokra, mert kép alapján, netről nem lehet ezeket a dolgokat megállapítani. Anno nem igazán hamisították az órákat, kivéve az olasz Omega másolatokat, így igen kicsi az esély, hogy hamisított órába fussunk bele, ettől kevésbé kell tartani. Legjobban a kopásoktól kell tartani, mert ilyen idősebb óráknál nem ismert az előélet, és régen nem hangsúlyozták a kb. 5 évenkénti szerviz fontosságát.
Na, nézzük sorjában, mit érdemes megnézni, ellenőrizni, használt óra esetén. A legjobb, ha úgy találkozunk az órával, hogy nem jár, nincs felhúzva. Ekkor azt szoktam csinálni, hogy a kezembe veszem, és picit megmozgatom, „shakelem” az órát. Ha ekkor könnyedén megindul a másodpercmutató, és nem is áll meg azonnal, az azt jelenti, hogy a billegő nincs nagyon besülve. Ezután érdemes húzni rajta párat, hogy kiderüljön, nem törött-e a motorrugó. Automata óra esetében nem derül ki mindig, mert ha csak a legvégéből van letörve egy kicsi, azt még így nem fogjuk érezni, sajnos sok eladó nem szereti, ha felhúzzák az óráját. Ha van lehetőségünk, akkor természetesen húzzuk fel teljesen, de ha már egy párat sikerül rajta húzni, mielőtt ránk szól az eladó, már az is fél siker. :-) Ha sikerült járásba hozni, hallgassuk meg a hangját, számlappal felfelé is, és lefelé is. Mindkét oldalán egyenletesen kell járnia. Ha egyéb hangot hallunk valamelyik oldalán, pl. becsilingel, vagy dadogva jár, akkor bizony azzal a billegővel foglalkozni kell, le kell alkudni a vételárból. Ez akár egész költséges is lehet, mert ha elkopott a billegő csapja, az már nem olcsó dolog. Ha túl vagyunk a járás vizsgálaton, fogjuk meg a koronát, és mozgassuk meg fel-le. Erre azért van szükség, mert a csapágylemezben van csapágyazva a felhúzó tengely, és ha nem volt kenve normálisan, úgy ki tud kopni a csapágyazása, hogy képes a kezünkbe maradni a felhúzó tengely. Ha nagyon mozog, lötyög, akkor azt az órát tegyük is le, mert sok esetben javíthatatlan. Kisebb mértékű kopás még orvosolható, igaz nem esztétikus javítással, de nagyobb már nem. Ha már ki van húzva a felhúzó tengely, akkor ellenőrizzük le a mutató állítást is. Ha nehezen lehet tekerni, túl szoros, akkor valószínűleg csak száraz a kuplung, ezen viszonylag könnyebben lehet segíteni. Ha viszont túl könnyen lehet tekerni. akkor a kuplung ki van kopva. Elég sok típusnál ezen is lehet segíteni, mert lehet összébb nyomni a negyedes keréken, azonban vannak olyan típusú kuplung megoldások, pl. Slava, Doxa 103, Omega egyes típusai, stb., aminél ha kikopik, nem lehet rajta állítani, mert csak három körömmel kapaszkodik a kerekünk a negyedes kerékhez. Ez csak cserével orvosolható, ami szintén költségesebb.
Dátumos óra esetén ellenőrizzük a dátumváltás helyes működését is. Öregebb óráknál típus hiba, hogy eltörik a szotoar (setting lever spring). Ez azzal jár, hogy a felhúzó tengelyt ellenállás nélkül lehet a helyére visszatolni, mutatóállításból. Szinte magától beesik a helyére kis érintésre. Ezzel a problémával együtt lehet élni, azonban vannak olyan típusok, amelyeknél olyan erős a váltókar rugója, hogy egészséges szotoar nélkül nem fogjuk tudni rendeltetésszerűen használni az órát.
Még a tokot érdemes megvizsgálni, régen leginkább réz ötvözetekből készültek, amelyek nikkelezésre, majd krómozásra kerültek. ha csak a bevonat van megkopva, könnyedén felújítható, azonban érdemes mindig megvizsgálni a tokfüleket. Szeretnek elkopni alulról, és veszélyesen közel kerülhet a fül aljához a rugós stiftek furata. A tok felújítás során, fel is kell csiszolni a tokot, és ha itt a fülnél nem marad falvastagság, át fog szakadni. Ez is javítható, de alkualap. Spiáterből is készültek tokok, ezeket onnan lehet megismerni, ha lekopott a króm réteg, hogy matt színű. Ezek a tokok nem javíthatóak, óvatosan lehet csak felújítani is őket. Kiszakadt, törött füles spiáter tokozású órát ne vegyünk meg.
Egyébként egy órához szinte minden alkatrészt be lehet szerezni, de a legnehezebb a tokot, mert minden méretének stimmelnie kell. Szerintem összeszedtem a leglényegesebb dolgokat, ha valami még eszembe jut, vagy valaki másnak, kiegészítem.
És ami még fontos, ismeretlen előéletű használt órát mindenképpen szervízeltessünk le, még ha látszólag pontos is, mert különben visszafordíthatatlan károkat okozhatunk a szerkezetben, ha így járatjuk.
2015. április 5., vasárnap
Hűtőmágnes bárány
Hozzávalók:

- Olló
- 4 db gyöngy
- Dekorgumi (rózsaszín, fehér, szürke)
- Ragasztó
- Mágnes lap
- Mozgó szem
- Tű
- Fonal
- Filctoll (fekete és piros)
Elkészítés:


Vágjuk ki a dekorgumikból a megfelelő formákat, ez esetben két fület, egy fejet, testet és a haját. Azután ragasszuk össze a testet a hajjal majd a fejjel is.

Azután ragasszuk fel a fületek és a szemeket is. Miután megszáradt a ragasztó, fordítsuk meg és ragasszuk fel a hátoldalára a mágneslapot.


Ha ez is meg van tűvel csináljunk négy lyukat a karoknak és a lábaknak. A fonalból vágjunk két egyforma részt, majd tűvel füzük át a karokon, majd a lábakon is.

Végül ragasszuk a gyöngyöket a fonalak végére és készen is vagyunk.
Jó munkát és Kellemes Húsvéti Ünnepeket! :)
2015. április 2., csütörtök
Húsvéti cserépnyuszi

Hozzávalók:
- Folyékony ragasztó, vagy ragasztópisztoly
- Olló
- Filctoll (fekete és piros)
- Cserép (mini)
- Papír tojás
- Dekorgumi (szürke és rózsaszín)
- Ceruza
2015. március 21., szombat
Eterna S852 felújítása
2015. március 15., vasárnap
Kakukkos Seiko