2014. április 10., csütörtök

Levi és az E46

Hogyan készül az autóversenyző? posztsorozatunk legújabb tagja, melyben Baukó Levente /becenevén:Svéd/ karrierjét követjük nyomon, immáron "élőben".

Az utóbbi időben kicsit elmaradtak a posztok, egyrészt elfoglaltság miatt, másrészt sok látványos dolog, amiről be is lehetett volna számolni, nem történt. Levinek azonban idén már volt egy versenye, erről faggattam most. Sajnos nem tudtam ott lenni, de Háfra Zsolti ott volt, és fényképelt is rendesen, az Ő képeit láthatjátok a posztban.

Fotó: Háfra Zsolt
Z: Nagyon dolgoztál egy projekten, amiről csak ennyit mondhattunk volna el, de mivel már teljesült, így beszélhetünk róla bővebben:) Március 8-9.én Mazda helyett, egy BMWbe ültél, pontosan hogy is volt ez?

Levi: Igen, pontosan a Március 8-án, Kakucsringen megrendezett, Komi Kupa nevű rendezvény volt. Erről röviden annyit kell tudni, hogy ez a téli szezonban azaz a "holtszezonban" futó bajnokság. A HF Racing felajánlotta, hogy tudnak segíteni az indulásban. Ez hatalmas segítséget jelentett nekem, hiszen autót biztosítottak és így tudtam indulni a versenyen, ami nagyon fontos volt. Ezúton is nagyon szépen köszönöm Szilniczky Gyulának, és az egész HF Racing Team-nek a segítséget és a lehetőséget.

Fotó: Háfra Zsolt
Z: Mi volt a cél?

L: Igazából ez még csak egy ismerkedő verseny volt. A cél az volt, hogy kicsit visszarázódjak és ismerkedjek az autóval, szerezzek egy kis plusz tapasztalatot. Ez nagyon jól jött, hiszen hiába a bőséges RX8-as tapasztalat, a BMW azért egy egészen más technika.

Fotó: Háfra Zsolt
Z: Jut eszembe, RX8, szó volt róla, hogy azzal fogsz indulni az OB nyitó futamán.

L: Igen, de be kellett áldozni a dolgot, egy másik projekt miatt.

Z: Milyen volt a hétvége?

L: Elég hosszú :D Mármint úgy értem, már jó előre elkezdtünk rá készülni, gokartos edzések és elméleti oktatások tették színesebbé napjaim. Hazudnék ha azt mondanám, hogy könnyű volt, de nagyon élveztem, sokat tanultam. Szekeres Gábor volt a mentorom, nagyon sokat foglalkozott velem, tanácsokat adott, tanított...egyszóval neki is nagyon sok munkája volt az egészben, amiért nagyon hálás vagyok neki is. Ezúton is köszönöm neki.

Z: Milyen autóval indultál pontosan? Mit tudsz mondani róla?

L: Egy pályára épített E46-os BMW coupe volt az áldozat, nagyon megtetszett, jó lenne még vele menni idén...bár végül is, volt már ember, aki kiszállt egy BMWből (pláne pályaautóból) és azt mondta, hogy soha többé nem akar beleülni?:D

Tehát az autóról kicsit bővebben? Sima H váltós, bár biztos vagyok benne, hogy nem széria váltó volt, eléggé nyers szerkezet volt. Persze ez nem azt jelenti, hogy a váltóval volt a gond, egyszerűen nem tudtam annyit menni vele, hogy teljesen összeszokjunk, de pályára ez kell. A motor egy három literes BMW erőforrás, a rövid áttételű, 6 fokozatú váltóval társítva meglehetősen brutális kombináció volt. Kifejezetten jó minőségű utcai gumi volt a gépen. Lóerőben kb ott van mint az RX8, ez is 250 lóerő körül van, viszont valamivel könnyebb azoknál.

Fotó: Háfra Zsolt
Z: Milyen volt a futam?

L: Három bemenetel volt:

Az első egy az egyben az ismerkedésről szólt.

A másodikon kicsit túl erőltettem, nem tartottam elég tiszteletben az autót, az eredménye egy megpördülés lett.

A haramdik volt a legjobb, azt élveztem a legjobban is. Kicsit változtattunk Gábor tanácsára az ülés pozíciómon, és valóban sokkal jobb is volt. Az tényleg tetszett.:)

Fotó: Háfra Zsolt
Z: Kifejtenéd picit az ismerkedős részt?:)

L: Persze! Minden autó másképp reagál a fékezésre, a gázadásra, a kanyarodásra, mindenre. Itt ezeket kóstolgattam. A pedálok működését is szoknom kellett, mivel az RX8-ban kemények a pedálok ( én ezt szeretem), itt a BMW-ben puhák voltak, ezt is szokni kellett. Maga az autó mozgása is nyilván más, az RX8 egy orrközép motoros autó, a formula autók farközép, ez inkább egy kicsit orrnehéznek tűnt nekem. A gumik miatt eleve fura volt, azt is megkellett szoknom

Z: Mi lesz a következő állomás?

L: Folyamatosan dolgozunk a következő állomáson, szeretnénk, hogy minnél jobb helyen lehessek. Sok feltétel végre adott, kiszeretnénk hozni a dologból a maximumot. Persze, van egy pár akadály, de az mindig van, ezeken át fogunk lépni!

Z

A képekért köszönet a Háfra Photonak!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons