2014. július 5., szombat

A MILC varázsa

Egyik nap, unokatesóm küldött nekem egy pár régi fotós cuccot, hátha tudom használni valamire. (Köszi Norbi:)!)

Kíváncsian nyitottam ki a fotós táskát, reméltem, hogy valami M42es cuccot találok benne, mert azt feltudom rakni a Canonra. Kinyitottam, és egy régebbi Olympus SLR gép nézett velem szemben. Ez azt jelentette, hogy Canonon ezt biztos nem fogom használni.


De hoppá, Nikinek M4/3-ados MILC-je van, arra pedig jellemzően fel lehet mindent pakolni. Szerintem még a szemüvegemhez is találnék hozzá adaptert. Kipakoltam a szettet és örömmel láttam, hogy ez nagyon jó lesz Niki gépére.


Aztán ahogy néztem az obikat valami fura volt. Hogy nincs rajta rekeszgyűrű, az annyira nem lepett meg, de sajnos ezeken fókuszgyűrű sincs. Gondoltam nem baj, jó lesz dísznek, be a szekrénybe. Aztán este nem hagyott nyugodni, kicsit jobban megnézegettem az obikat. A 28-85-ösön és a 70-210-esen a szűrőmenetet lehet forgatni és bizony így lehet fókuszálni vele. Bingo. (Baja nem lesz az üvegnek, mivel fókuszmotor nincs bennük, a váz hajtja meg (hajtaná meg).)


A fix 50 sajnos kiesett buliból. Nagyon sajnálom, mert szép kis üveg. Érdekelne, hogy rajzol, de ezzel nem tudok sehogy sem fókuszálni.


Ők maradtak. A 70-210-hez van bőrtasak és napellenző is.


Olympus-Olympus, de a bajonett nem egyezik. (Nem lepett meg). Ide kell valami...


Tádáám. Ezzel sikerült feldobni Niki gépére. A régi filmes zoomok általában nem mutatnak nagyot digitális gépen (sőt...) de mivel Niki videózik inkább, ezért úgy voltam vele, hogy olyan rossz nem lehet, hogy videóra ne feleljen meg.


Itt még a gép tartja az obit, ezzel talán állványra is mehet.


Na ezzel már nem:) Erre is van megoldás, de nekem is csak akkor tűnt fel, hogy kelleni fog hozzá állvány gyűrű, mikor megjött az adapter és rápróbáltuk a gépre.


Viszonyításképpen. Így még kisebbnek tűnik a gép:)

Miután sikerült felcsavarni az obikat, lementünk a kertbe és igénybe vettük a kutyust, mert ugye mindig Ő a szenvedő alanya az új fotós cuccoknak.


Niki először a SteadiCam-et próbálgatta Dorisz nagy örömére:) Aztán felcsavartuk a két "idegen" obit, majd jött a meglepi. (telefonos kép)

Ez a kép így nagyon nem...meglepett a probléma forrása.
Videózásnál automódban maradt a gép, így az első kép is így készült. Nem tűnt úgy, hogy ezzel minden rendben van. Átraktam manuálba, de valami nem stimmelt. Elég sok fény volt és normálisan exponált képet csak ISO2500 és 1/60-as záridő mellett készített, úgy, hogy elvileg F4 körül volt a rekesz. Belenéztem az obiba szemből...és hát nem. Az adapterbe volt egy kis pöcök, ami a blendét a legszűkebb állásba tolta. Van egy kis karocska az obi hátulján, ezt alapból a váz tologatja aszerint, hogy azon, hogy állítjuk be a rekesz értéket.


Szerencsére simán ki lehetett venni ezt a kis vackot, ha kerül még hozzám olyan OM bajonettes obi, amin van rekeszgyűrű akkor tuti sokat fogom keresni. Na, nyomás vissza...

Először a 28-85-öt teszteltem:




GIF a Picasa-tól.
Aztán felkerült a 70-210:

Vágatlan kép: 210mm-en ennyire hozza közel a kb 8 méterre lévő kutyust.
  

Sajnos nyitva ebben a kategóriában, semelyik zoom üvegtől nem lehet sokat várni. Lehet megoldom valahogy az F8 közeli rekesz választást, annak a kis fülecskének az átvariálásával (a rekeszelés sokat szokott javítani a rajzon). A rajza nyitva elég lágy (de ez normális ebben a kategóriában, az én 75-300-asom is lágy nyitva), képe picit kontrasztszegény,  de utómunkával sokat lehet segíteni a dolgon. Fényképezni is jó lesz mind a két üveg, videóra pedig egyenesen tökéletesek lesznek.

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

Z

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons