2013. szeptember 12., csütörtök

Múlt idő

Még tavaly Niki szülinapja előtt, bőven az időpont előtt  az utolsó pillanatban kerestem Nikinek ajándékot. Egy enyémhez hasonló, de női Doxát szeretett volna, a probléma csak az volt, hogy sehol nem találtam. Egy forumon történő sajnálkozás után írt rám Dzsana, hogy Ő tud eladót, mert egyik barátja órásmester és vesz-javít-elad elég sok mechanikus órát. Már nem emlékszem pontosan mi volt az ütemterv,de kb az esemény előtt 1 héttel beszéltük meg a dolgot, akkor választottuk ki a sok "fellelt" állapotban lévő női óra közül azt a bizonyost. Dzsana mondta, hogy nem ígér semmit, ehhez képest pont ideért az óra, gyönyörűen felújítva mielőtt még Nikivel találkoztam volna.

Azóta sokat beszéltünk és közben Dzsana is órásmester lett, illetve az is:) Mivel Dzsana belelendült a dolgokba, felajánlotta, hogy helyre rakja nagypapám óráját. Úgy voltam vele, hogy ha már küldök Neki órát, akkor mellékelem azt a pobedát is, amit még vaterán ütöttem le egy gyenge pillanatomban, legyen az is hordható állapotban. Dzsana gyűjteménye .




Wostok

Az óráról sok mindent nem tudok, nagypapám hordta, majd 86'os halála után nagymamám használta, kb 2000ig. Akkor állt meg,majd 2013ban indult be újra Dzsana kezei közt.A visszafelé járást hamar megoldotta, a felújítás is szépen sikerült. Simán hordható/ használható állapotban van, 38 órás járástartalékkal.Persze hordva már nem igen lesz.

Nem volt valami szép állapotban, a nagyobb gond az volt hogy hajlamos volt visszafelé járni
Szerencsére Dzsana fényképezett szétszedés közben
Itt jobban látszik mennyire "szép" állapotban volt a plexi
A számlapot nem akartam, hogy bántsa, minél  "eredetibb" állapotban szerettem volna tartani
szétszedés közben
még mindig:)
Tádámm...készen.
Azt mesélik, hasonló szíjjal volt használva.

Pobeda

Az órát a lent látható állapotban vettem, vateráról. Úgy gondoltam jó lesz gyakorolgatni rajta a szíj cserét, adott esetben szétszedést.Aztán mikor kézhez kaptam akkor láttam ,hogy egész szép állapotban van a számlapja és a szerkezetének se lehet nagy baja. Nem is volt, csak egy kis szervizelés kellett neki, már nem csak a számlapja szép, hanem  36órát elketyeg felhúzás után. (elég pontosan).

Ilyen volt...
Dzsanánál, szétszedés...
darabokban
Eredetileg krómozott volt, de úgy gondoltam aranyozva jobban mutatna...mondjuk egy zöld szíjjal. Dzsana 3 napig próbált lebeszélni az aranyozásról...
De szerintem jól ment volna a számlaphoz...
...szerencsére sikerült rábeszélni, szerintem jó döntés volt.




Z













2 megjegyzés:

Szépek és különlegesek mert a mechanikus óráknak lelkük van!

Köszönöm:) (Bár az érdem Dzsanáé én csak a szíjat raktam rájuk:D) Bizony, van bennük valami plusz!

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons