2013. szeptember 12., csütörtök

Nem mindig adja ki...

Tegnap este rábukkantam egy érdekes dologra a neten, méghozzá arra, hogy lehet látni a Szaturnusz gyűrűit.Itt a cikk. Nem vagyok nagy csillagász, a Holdat és a Napot megtalálom, meg pár "egyszerűbb" csillagképet,de ennyi:). Elolvastam a cikket és konstatáltam, hogy ÁH, ebből úgyse fogok semmit látni, mivel nincs távcsövem. Aztán láttam hogy 20x-os nagyítású optikai eszközzel már lehet látni, és sokan írták a hozzászólások közt hogy nézni fogják. Ránéztem az asztalon lévő (amúgy borzalmas képminőséggel bíró) Sony kamerára és láttam a "60X opticalzoom" feliratot rajta, gondoltam egy próbát megér. Mivel nem először kapcsolom be a szerkezetet, számítottam a kudarcra, ezért a biztonság kedvéért megnéztem hogy a fényképző fel van-e töltve.


Ha ez még nem lenne elég, gondolom az első pár sorból azért mindenki rájött, hogy fogalmam sincs, merre kéne keresni a Szaturnuszt.Vagy a mérleg csillagképet. Szerencsére az okostelefon segített, 4 alkalmazást is találtam hirtelen, ami mutatja az égen a csillagokat:)

Áhám...ott lesz az!:)
És a mérleg is megvan:)
Első körben indítottam a kamerával és a telefonnal (azon volt a csillagtérkép), sajnos a kamera semmit nem látott a sötétbe.Nem nagyon lepett meg a dolog, bementem a kis "alap" távcsőért, 21x-es nagyítást ígér, határeset, de hátha.
Nem, nem Tesco...

 És igen! Lehetett vele látni! Egy ovális foltot...de ha már lecuccoltam a gépet, meg ennyi időt belefeccöltem, ki kellett állni a géppel is. Felraktam rá a telémet, ekvivalens 480mm-es gyújtótávval a "20x-os zoom" kritérium alját súroltam,de meg kellett próbálni:)
Lássuk mit lát

És igen...látszik...valami
 Igazából a géppel se láttam sokkal többet, iszonyatosan vágni kellett a képeket hogy megmutathassam ezt a 2-3 pixelből álló csillagot:D (A fenti kép eredeti méretben van beillesztve...)
Az a kis pötty...az a Szaturnusz:)
 Hogy ne legyen annyira értelmetlen az este, átfordítottam a gépet és lőttem "sűrűbb" képet is:
nézőpont váltás

A kivágás nem stimmel de kb irányban van
 Z
























0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons